طرز تهیه کسادیا اسفناج و قارچ فوری و ساده با آموزش نان ترتیلا

طرز تهیه کسادیا اسفناج

 

کسادیا انواع و اقسام مختلفی دارند و با گوشت و مرغ تهیه می شوند ولی این بار قرار است به صورت گیاهی این کسادیا را تهیه کنید و  از طعم بی نظیر این غذای مکزیکی در منزل بهرمند شوید. کسادیا با نون ترتیلا تهیه می شود که شما می توانید برای آسودگی کار از بسته بندی ها نان ترتیلا استفاده کنید و یا اگر به مبحث نان ها علاقه دارید می توانید نان ترتیلا را خودتان در منزل تهیه کنید و این ساندویچ خوشمزه بدون نیاز به گوشت و مرغ را آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کسادیا اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳۳۰ گرم
آب۱۵۰ میلی‌ لیتر معادل ۱ استکان
نمکنصف ق چای خوری
روغن مایع۶۰ میلی‌لیتر معادل ۴ ق سوپ خوری

مواد لازم برای مواد میانی

اسفناج۳۰۰ گرم
قارچ۷ عدد
سیر حبه
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه

طرز تهیه کسادیا اسفناج

مرحله اول: تهیه نان

ابتدا خمیر ترتیلا را آماده کنید. آرد،نمک ،روغن مایع را داخل کاسه ریخته و هم‌زده و آب را کم کم افزوده و همزده تا خمیر جمع و خمیر را ورز می‌دهیم تا صاف و یکدست شود و روی خمیر را پوشانده و نیم ساعت استراحت داده و در این فاصله مواد میانی را آماده کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید اسفناج را تمیز کنید و بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا آب انداخته و نرم شود و بعد از تابه خارج کنید، قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید با حرارت بالا داخل تابه تفت دهید تا آب قارچ کشیده و بعد سیر را رنده کنید و به همراه اسفناج اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه کسادیا اسفناج

خمیر را به ۸ قسمت تقسیم و هر قسمت را چونه کرده و چونه ها را یکی یکی با وردنه بسیار نازک پهن و روی ساج یا داخل تابه‌ ی چدنی داغ قرار داده تا یکطرف نان بپزد و برگردانید تا طرف دیگر نان هم بپزد و سپس از مواد اسفناج داخل نان قرار داده و پنیر روی مواد ریخته و نان ها را روی هم بیاورید و در تابه‌ ی دیگری که روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود داخل تابه قرار دهید و هر دو طرف نان را سرخ کنیدتا پنیر داخل نان هم ذوب شود.

فوت و فن های دستور پخت کسادیا اسفناج

  1. می توانید از نان پیتا که در سوپرمارکت ها هست،جایگزین نان خانگی ترتیلا استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه کمی فلفل سیاه و زردچوبه نیز به مواد میانی اضافه کنید.
  3. اگر دوست دارید کم روغن تر باشد می توانید کسادیا را داخل سرخ کن بدون روغن یا تابه های رژیمی تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه