طرز تهیه شیرینی کره ای نارگیلی خانگی ترد و ساده + عکس مراحل

طرز تهیه شیرینی کره ای نارگیلی

 

شیرینی ها کره ای طعم و مزه بسیار خوبی دارند و به واسطه کره ای که دارند طعم بسیار خوبی دارند و شما می توانید به راحتی در این پست یاد بگیرید یک خمیر چند لایه فوق العاده تهیه کنید و از آن برای تهیه بیشتر شیرینی ها استفاده کنید. بهتر است کره را با مارگارین جایگزین نکنید زیرا طعم و مزه کره در این شیرینی محسوس می باشد. شیرینی کره ای نارگیلی یک پیشنهاد ویژه برای دورهمی ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی کره ای نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۳۰۰ گرم
آب سرد۱۰۰ میلی‌لیتر
تخم‌ مرغ۱ عدد
روغن مایع۳۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
جوهر لیمو۱/۴ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری
روغن کره‌ای ۴۴۱۵۰ گرم

مواد لازم برای رویه شیرینی

پودر نارگیل۵۰ گرم
پودر قند۷۰ گرم
سفیده تخم‌ مرغ۴۰ گرم
روغن‌ مایع۳۵ گرم

طرز تهیه شیرینی کره ای نارگیلی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

داخل کاسه‌‌ ی همزن آب، تخم‌مرغ، نمک، وانیل، جوهرلیمو و روغن مایع را با هم ترکیب و همزده تا تخم‌مرغ از لختگی درآید و آرد را افزوده و با پدال خمیرگیری همزده تا خمیر صاف و لطیف شود و روی سطح کار را آردپاشی کرده و خمیر را قرار داده و به شکل بعلاوه برش زده و رویش را به مدت ۵ دقیقه پوشانده تا عمل آید و روغن کره‌ای ۴۴ را به شکل مستطیل روی سطح آردپاشی شده به ابعاد ۱۰*۱۵ پهن کنید.

مرحله دوم: تا زدن خمیر

خمیر را روی سطح آردپاشی شده پهن کرده و کره را روی خمیر قرار داده و از چهار طرف خمیر را مانند بقچه روی کره ببندید و روی خمیر را آرد پاشی کرده و‌ پهن کرده و آردهای اضافی را از سطح خمیر پاک کرده و خمیر را و بعد مطابق عکس ها ۶ لا تا بزنید و روی خمیر را پوشانده و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید و دوباره خمیر را مطابق تصویر پهن کرده و ۶ لا تازده و روی خمیر را پوشانده و دوباره ۵ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید و بار سوم هم خمیر را ۶ لا تا زده و این بار نیازی به استراحت ندارد. برای رویه‌ نارگیلی فقط کافیست که تمام مواد را با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم: تهیه شیرینی کره ای نارگیلی

خمیر را به ضخامت ۴ میل پهن کرده و تمام سطح خمیر را چنگال زده ترکیب مواد نارگیلی را روی خمیر پهن کرده و خمیر را به شکل دلخواه برش زده (من مستطیلی برش زدم) و داخل سینی فر که نیازی به چرب کردن ندارد و فقط کمی آردپاشی کرده‌ اید ،بدون فاصله چیده و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید و پس از ۵ دقیقه دمای فر را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه یا تا زمانیکه شیرینی‌ها پخته و طلایی شود، قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی کره ای نارگیلی

  1. این خمیر برای تهیه انواع شیرینی زبان و دانمارکی کاربرد دارد.
  2. تا زدن خمیر در باز شدن لایه ها بسیار مهم است.
  3. کره باید سرد یخچالی باشد و آرد های اضافه خمیر مداوم با برس بگیرید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه