طرز تهیه ترشی توت قرمز (نارس) خوشرنگ و خوش طعم با سرکه

طرز تهیه ترشی توت

 

ترشی ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد و شما می توانید با توت نارس یا همان توت فرمز این ترشی خوشمزه را تهیه کنید. در فصل بهار که توت ها هنوز نرسیدن شما می توانید با مقدار کمی توت نازس این ترشی خوش طعم و خوشرنگ را تهیه کنید و برای پذیرایی های خود استفاده کنید. ترشی توت نارس رامی توانید با کمی سرکه و آب تهیه کنید تا مزه ها بالانس شود و و به دلخواه کمی ادویه ترشی را می توانید اضافه کنید تا طعم و مزه بی نظیر به خود بگیرد. این ترشی به دو روش تهیه می شود که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی توت نارس را به شما آموزش خواهمی داد همراه ما باشید.

مواد لازم

توت نارس۱ کیلوگرم
سرکه۲ لیوان
آب۲ لیوان
نمک۱ ق غذا خوری
سیاه دانه۲ ق غذا خوری
ادویه ترشی۱ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی توت قرمز

مرحله اول: آماده سازی توت

ابتدا باید  توت های نارس و صورتی رنگ را خوب بشورید نیاز نیست چوب یا همان دم توت ها را بگیرید و خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید و بعد روی دستمال قرار دهید تا خشک شود، در تهیه ترشی ها نباید توت ها اصلا آب داشته باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن آب و سرکه

در ادامه آب و سرکه را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد و بعد ادویه ترشی و نمک را اضافه کنید و هم بزنید و بعد توت ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا بجوش و بعد خاموش کنید و بگذارید تا کاملا سرد شو و بعد داحل شیشه بریزید و لا به لای مواد سیاه دانه بریزید و درب آن را خوب محکم کنید و دو روز در دمای محیط قرار دهید و بعد در یخچال نگهداری کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی توت نارس به روش دیگر

شما می توانید آب و سرکه را به اندازه مساوی داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد نمک و ادویه ترشی بریزید و شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل شیشه توت ها را به همراه سیاه دانه بریزید و روی مواد را با مخلوط آب و سرکه پر کنید و بعد از ۱۰ روز این ترشی آماده خوردن می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی توت قرمز

  1. بهتر است از درب فلزی استفاده کنید تا هوا وارد ترشی نشود.
  2. شیشه ترشی باید کاملا تمیز باشد زیرا چرب بودن ظرف می تواند موجب خراب شدن ترشی شود.
  3. بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید.
  4. بهتر است بعد از بار کزدن درب ترشی در هر دو روش در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه