طرز تهیه لوز زعفرانی با پودر بادام به روش تبریزی شیک و فوری

طرز تهیه لوز زعفرانی

 

لوز ها یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و سنتی شهر تبریز می باشد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه و سنتی را با چند قلم مواد در خانه تهیه کنید. لوز زعفرانی با پودر بادام ت هیه می شود و شما می توانید با کمی پسته خرد شده آن را تزیین کنید و یک شیرینی فوری برای مهمانی ها تهیه کنید. این شیرینی خوشمزه به شکل لوزی برش داده می شود و بهتر است از یک قالب گرد یا مستطیل استفاده کنید تا بتوانید راحت بش بزنید. پودر بادام را بهتر است به صورت خانگی خودتان در منزل تهیه کنید تا شیرینی با کیفیت تری داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوز زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر بادام۳۰۰ گرم حدودی
شکر۱.۵ پیمانه
آب۳/۴ پیمانه
پودر زعفران۲ گرم
پسته خرد شدهبرای تزیین

طرز تهیه لوز زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید پودر بادام را در خانه تهیه کنید، برای این کار بادام های پوست کنده را به همراه ۱ الی ۲  ق غذا خوری پودر قند مخلوط کنید و داخل آسیاب بریزید و میکس کنید تا پودری شود حتما این کار را انجام دهید وگرنه پودر بادام به روغن می افتد.

مرحله دوم: تهیه شربت

در ادامه باید آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و ابتدا مواد را کمی هم بزنید و بعد روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا شربت حسابی غلیط شود و برای تست غلظت زمانی که شربت ببن دو انگشت نخ داد یعنی به غلظت رسیده و یا می توانید کمی را داخل بشقاب ریخته و در یخچال قرار دهید اگر به سختی حرکت کرد یعنی به شربت قوام پیدا کرده است.

مرحله سوم: مخلوط کردن

شربت را داخل یک کاسه بریزید و زمانی که کمی خنک شد با همزن برقی بزنید تا سفید رنگ شود و بعد زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید بعد نصف پودر بادام را اضافه کنید و هم بزنید و مجدد بقیه را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مسنجم شود زمانی که به دست نچسبد یعنی مسنجم شده و آماده است.

مرحله چهارم: تهیه لوز زعفرانی

در ادامه یک ظرف را انتخاب کنید و نایلون انداخته و از مواد لوز داخل آن بریزید و با پش قاشق فشرده کنید و بعد کمی پسته ریخته و با گوشتکوب دستی مواد را کمی فشرده کرده تا پسته ها داخل لوز برود و بعد برای ۱۲ االی ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید و به کمک نایلون خارج کنید و به دلخواه برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لوز زعفرانی

  1. اگر مشاهده کردید مایه چسبناک هست حتما یه مقدار دیگر به آن پودر بادام اضافه کنید تا کاملا منسجم شود.
  2. موقع آسیاب دستگاه را یکسره نزنید که این موقع روغن پس می دهد آروم آروم این کار را انجام دهید.
  3. لوز زعفرانی را می توانید در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه لوز زعفرانی با پودر بادام به روش تبریزی شیک و فوری
5 (100%) 1 votes