طرز تهیه دمپختک سیب زمینی و گوجه ساده، لذیذ و خوشمزه بدون گوشت

طرز تهیه دمپختک سیب زمینی

 

دمپختک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید خیلی راحت این غذا ها را در خانه تهیه کنید و برای نهار یا شام میل کنید. دمپختک سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و راحت ترین ها می باشد و شما می توانید بدون گوشت و مرغ این غذا را تهیه کنید و یا به دلخواه می توانید از کمی گوشت چرخ کرده یا مرغ خرد شده استفاده کنید و این غذای خوشمزه را تهیه کنید. دمپختک ها جزء دسته غذا های آسان و کم خرج هستند که برای وقت های که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید گزینه خوبی می باشد. شما می توانید دمپختک سیب زمینی را با ماست یا سالاد شیرازی میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمپختک سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۴ پیمانه
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، ادویه پلویی، زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه دمپختک سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید برنج را برای ۱ ساعت خیس کنید، این زمان به نوع برنج شما بستگی دارد و اگر لازم است زمان بیشتری برای خیس کردن برنج اختصاص دهید. سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی متوسط خرد کنید زیرا نباید خیلی درشت باشد که به چشم بیاید و خیلی ریز که دیده نشود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه کف قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و سیب زمینی را با کمی زردچوبه و نمک تفت دهید تا سبک و کمی نرمم شود، در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و به همراه سیب زمینی کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس گوجه فرنگی را پوره کنید و یا می توانید رنده ریز کنید و به همراه سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه مواد را تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و خوشرنگ شود سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود، این مرحله خیلی چون میزان سرخ شدن رب رنگ غذای شما را تعیین می کند و بعد ادویه ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله چهارم: پخت دمپختک سیب زمینی

در ادامه باید برنج را به مواد اضافه کنید و آب اضافه کنید و کمی روغن یا کره نیز بریزید و زمان دهید تا آب اضافه برنج کشیده شود، اگر در طول پخت آب برنج تمام شد و هنوز دان بود می توانید کمی آب مجدد اضافه کنید و با قاشق چند سوراخ روی برنج ایحاد کنید تا بهتر دم بکشد و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و با شعله خیلی کم تا دم بکشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دمپختک سیب زمینی

  1. می توانید برنج را به صورت آبکش نیز تهیه کنید و مواد تهیه شده را لای پلو قرار دهید.
  2. به دلخواه می توانید لوبیا نیز به مواد اضافه کنید.
  3. می توانید فقط از گوجه فرنگی پوره شده استفاده کنید.
  4. اگر می خواهید آب اضافه کنید حواستان باشد که بیش از اندازه نریزید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه دمپختک سیب زمینی و گوجه ساده، لذیذ و خوشمزه بدون گوشت
3.3 (65.71%) 7 votes