طرز تهیه شکلات آجیلی خانگی ساده و شیک و مجلسی برای مهمانی ها

طرز تهیه شکلات آجیلی

 

شکلات ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف این شکلات ها را تهیه کنید. شکلات آجیلی طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید با انواع مغز ها و میوه های خشک یا زرشک استفاده کنید. شما می توانید از سه طعم شکلات شیرین و تلخ و شیری برای تهیه این شکلات آجیلی استفاده کنید. شکلات آجیلی ماندگاری بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای میان وعده بچه ها و یا برای پذیرای این شکلات را تهیه کنید و از طعم بی نظیر این شکلات آجیلی لذت ببرید. مغز های شکلاتی برای بدن مفید هستند زیرا شکلات های که درصد بالای دارند سرشار از فیبر و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و روی هستند. بنابراین بادام با پوشش شکلات تلخ سالم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات آجیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکلات۱ بسته
مغزیجات و میوه خشکبه مقدار لازم

طرز تهیه شکلات آجیلی

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

ابتدا باید شکلات را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. کتری را پر آب کنید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا بجوش بیاید و بعد کاسه را روی کتری قرار دهید و مداوم هم بزنید تا شکلات ذوب شود، دقت کنید نباید آب کتری خیلی زیاد باشد که با انتهای کاسه برخورد داشته باشد و یا می توانید کاسه شکلات را داخل مایکروفر قرار دهید و برای ۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد یا در سولاردم با قدرت ۹۰۰ زمان دهید تا شکلات ذوب شود و بعد خوب هم بزنید تا تمام شکلات ها به صورت یکدست ذوب شوند و تکه های درشتی داخل آن باقی نماند.

مرحله دوم: افزودن به قالب

شما می توانید برای تهیه این این شکلات از قالب های مدل دار مختلف سیلیکونی استفاده کنید و یا اگر قالب ندارید می توانید از یک ظرف تخت پیرکس یا سینی استفاده کنید و بعد از گرفتن شکلات به شکل دلخواه برش بزنید. قالب یا ظرف پیرکس را با کمی روغن چرب کنید تا شکلات راحت جدا شود و یا می توانید یک کاغذ روغنی روی آن قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه شکلات آجیلی

حالا باید شکلات بن ماری شده را داخل قالب مورد نظر یا ظرف بریزید و روی آن با مغز های مختلف یا میوه خشک یا تازه به دلخواه تزیین کنید و برای ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خودش را خوب بگیرد و بعد به دلخواه برش بزنید و داخل سینی سرو قرار دهید و یا می توانید داخل ظرف دربسته به مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شکلات آجیلی

  1. می توانید از انواع شکلات های رنگی یا ساده استفاده کنید.
  2. برای خراج کردن از قالب سیلیکونی خیلی راحت با یک فشار ساده شکلات را خارج کنید و نیازی به چرب کردن قالب نیست.
  3. بهتر است از شکلات تخته ای با کیفیت استفاده کنید تا ماندگاری بهتری داشته باشد و طعم نگیرد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه