طرز تهیه حلوا به گیلانی خوشرنگ و مجلسی مناسب پاییز مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا به

 

حلوا به یکی از حلوا های بسیار سنتی و خوشمزه ایرانی است که به حلوای محلی گیلان نیز بسیار معروف است و در فصل پاییز و زمستان همزمان با رسیده میوه به این حلوای خوشرنگ و خوشمزه تهیه می شود. شما می توانید در تهیه حلوای به از انواع مغز ها استفاده کنید و یا به صورت ساده آن را تهیه و سرو کنید. حلوا به می توانید برای مناسبت های مختلف تهیه کنید و همچنین یک دسر فوق العاده خوشمزه و مقوی ایرانی می باشد. طعم حلوای به شبیه به مربای به و مسقطی می باشد و شما می توانید به همراه چای این حلوا را میل کنید و از خواص خوب به نیز بهمرند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا به گیلانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا به

  • به ۱ کیلوگرم
  • شکر ۷۰۰ گرم
  • کره ۲۰ گرم
  • هل ۲ ق چای خوری
  • نشاسته گل ۱ پیمانه
  • آب سرد ۱ پیمانه
  • مغزیجات ۱ پیمانه

طرز تهیه حلوای به گیلانی خوشرنگ و خوشمزه

مرحله اول: پخت به

ابتدا به را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد، اندازه خرد کردن به مهم نیست زیرا قرار است در انتها میکس شود. به را به همراه شکر و ۴ پیمانه آب داخل یک قابلمه ترجیحا مسی بریزید و روی حرارت کم قرار دهید تا پخته و خوشرنگ شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن نشاسته

در ادامه باید آب سرد را به همراه خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته گل داخل آب سرد باز شود و اگر نیاز بود می توانید کمی آب جوش نیز به مواد اضافه کنید. زمانی که به پخته شد باید با پشت قاشق یا به کمک گوشتکوب برقی مربا را میکس کنید تا له شود، دقت کنید آب مربا باید کاملا کشیده و سفت شده باشد.

مرحله سوم: افزودن نشاسته

در ادامه باید مخلوط آب و نشاسته را اضافه کنید و روی حرارت متوسط هم بزنید تا خوب مواد مخلوط و بوی خامی نشاسته گرفته شود این مرحله ممکن است ۲۵ دقیقه طول بکشد و زمانی که سفت شود کم کم وسط قابلمه در حال جمع شدن بود کره و پودر هل را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا به

در ادامه باید مجدد مواد را هم بزنید تا کره ذوب شود و در انتها مغزیجات دلخواه مانند خلال پسته و بادام یا گردو را اضافه کنید و هم بزنید و داخل یک ظرف پیرکس ریخته و داخل یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی دستور پخت حلوای به مجلسی با طعم و مزه عالی به روش سنتی

  1. می توانید این حلوا را به صورت ساده داخل دیس کشیده و با مغزیحات تزیین و سرو کنید.
  2. اگر حرارت زیاد باشد بوی نشاسته داخل مواد می ماند.
  3. به دلخواه می توانید از مخلوط کمی پودر هل و پودر گل محمدی استافده کنید.
  4. اگر دوست دارید حلوای شما کمی خوشرنگ باشد از کمی زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید.
  5. اگر دوست دارید حلوای به شما قالبی باشد می توانید به مواد کمی ژلاتین حل شده در آب اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
11
دیدگاه