طرز تهیه پودر شلغم مقوی و ساده به 3 روش با فر، شوفاژ و سولاردم

طرز تهیه پودر شلغم

 

یکی از پودرهای بسیار پرکاربرد است که می توانید به راحتی در منزل با شلغم تهیه کنید. برای این کار باید شلغم را خشک کنید و پودر کنید و در انواع دمنوش و چای و یا برای سوپ و خورش برای خواص بیشتر و لعاب دادن به سوپ و آش استفاده کنید. شما برای خشک کردن شلغم می توانید از فر یا سولاردم و یا بخاری و شوفاژ استفاده کنید. شلغم از ابتدای فصل پاییز تا زمستان از راه می رسد و می توانید با آن بهترین و مقوی ترین سوپ ها تهیه کنید. اما شما با پودر لبو در همه فصل می توانید این میوه مقوی و پرکاربرد را داشته باشید. شلغم یکی از سبزیجات ریشه دار است که به رنگ های مختلفی در بازار موجود است که بیشتر در ایران به رنگ سفید در دسترس است. شلغم دارای طبع گرم است و به همین دلیل یکی از بهترین سبزیجات در هنگام سرماخوردگی می باشد. شلغم را می توانید به روش های مختلف میل کنید و داشتن پودر شلغم برای همه غذاها کاربرد دارد. شلغم برای پوست و مو و به خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون و سلامت قلب از جمله خواص خوب شلغم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پودر شلغم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شلغم۱ کیلوگرم

طرز تهیه پودر شلغم برای تهیه سوپ و  آش و دمنوش

مرحله اول: آماده سازی شلغم

ابتدا شلغم ها را بشورید و پوست بگیرید. حالا باید شلغم ها را خرد کنید. سه را برای خرد کردن آن ها وجود دارد. می توانید شلغم ها را رنده کنید و به صورت رنده ریز یا درشت خشک کنید و یا در انتها پودر کنید. می توانید با کمک رنده های غذساز یا رنده های ورقه کن شلغم را به صورت ورقه ای نازک خرد کنید و یا می توانید با چاقو شلغم را به صورت خیلی نازک برش بزنید.

مرحله دوم: حشک کردن شلغم با بخاری و شوفاژ

حالا شلغم های رنده شده یا ورقه شده را روی سینی فلزی با فاصله از هم قرار دهید و روی بخاری با حرارت کم قرار دهید و هر چندگاهی آن را زیر و رو کنید تا خوب خشک شود. برای شوفاژ می توانید روی آن یک آلومینیم بکشید و ورقه های شلغم روی آن قرار دهید و چند روزی صبر کنید تا خشک شود. سپس به دلخواه پودر کنید و یا همان طور استفاده کنید.

مرحله سوم: خشک کردن شلغم با فر

برای تهیه پودر شلغم به این روش باید روی سینی فر آن ها را بچینید و در کمترین دمای ممکن فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا شلغم ها خشک شوند. سپس در همان دما بگذارید برای ۱ ساعت بماند تا آب اضافی آن تبخیر شود. سپس داخل آسیاب ریخته و پودر کنید.

مرحله چهارم: تهیه پودر شلغم با سولاردم

برای تهیه فوری این پودر با سولاردم باید شلغم ها را روی سینی سولاردم چیده و دکمه کانوکشن را بزنید و روی دمای ۱۱۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا شلغم ها خشک شوند. بسته به ضخامت شلغم ها شاید زمان بیشتر یا کمتری ببرد. شلغم ها را بعد از خشک شدن در دمای محیط قرار دهید تا حسابی خشک شوند.

فوت و فن های دستور تهیه پودر شلغم و کاربرد آن

  1. می توانید این پودر را برای غلظت بیشتر به خورش و یا تهیه ماست و بورانی استفاده کنید.
  2. می توانید با افزودن پودر شلغم به آب سرد یک شربت فوق العاده مقوی داشته باشید.
  3. می توانید به انواع پوره ها آن را اضافه کنید.
  4. پودر شلغم بهتر است در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه