طرز تهیه چیپس پرتقالی خانگی ساده و سالم با بخاری و فر و شوفاژ

طرز تهیه چیپس پرتقالی

 

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و جذاب و همچنین لذیذ می باشد که ظاهر بسیار زیبا برای پذیرایی از مهمان عزیز شما دارد که در ظرف های خوشگل می توانید آن را سرو کنید. چیپس پرتقالی یکی از چیپس های میوه ای به حساب می آید که هم مقوی است هم می توانید آن را به عنوان میان وعده به کودکان خود بدهید تا یک چیپس خانگی سالم را نوش جان کند. چیپس پرتقالی محبوبیت زیادی بین همه از کودک تا بزرگسال ها دارد. حتما این دستور پخت را که مرحله به مرحله توضیح داده شده امتحان کنید. شما می توانید چیپس پرتقال را با کمک فر یا بخاری یا شوفاژ تهیه کنید. قصد داریم امروز طرز تهیه چیپس پرتقالی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم

پرتقال ساده یا خونی۱ کیلو گرم
آبلیمو۱ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه

طرز تهیه چیپس پرتقالی با پوست در بخاری و شوفاژ و فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پرتقال ها را بشورید و بگذارید خشک شود. سپس روی تخته برش بدون اینکه پوست آن ها را بگیریدبه صورت ورقه ای برش دهید. سعی کنید برش پرتقال ها نازک باشند ، می توانید برای برش دادن پرتقال از رنده مخصوص استفاده کنید. در قابلمه ای مناسب آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس شکر را به آب اضافه کنید تا شکر ها کاملا در آب حل شود و غلظت بگیرد. اولین جوش را که زد کافی می باشد شعله را خاموش کنید. در این مرحله آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: آماده کردن چیپس ها با بخاری و فر

پرتقال های برش زده را بعد از خنک شدن  دخل شربت قرار دهید و اجازه دهید تا شربت به پرتقال ها نفوذ کند. سپس پرتقال ها را از صافی رد کنید تا شربت اضافی آن گرفته شود. روی یک سینی کاغذ روغنی قرار دهید و پرتقال ها را روی سینی بچینید. سینی را روی شوفاژ یا بخاری قرار دهید تا خشک شود و در طول این مدت مداوم پرتقال ها را زیر و رو کنید. اگر دوست دارید که چیپس زودتر آماده سرو شود، می توانید آن را در فر با دمای ۷۰ درجه خشک کنید ولی توجه کنید که زیاد ماندن در فر باعث می شود پرتقال ها بسوزند. بعد از خشک شدن پرتقال ها آن ها را داخل ظرف درب بسته نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه چیپس پرتقال خشک سالم و مقوی

  1. شربت باعث می شود تا تلخی پرتقال را گرفته شود.
  2. می توانید پرتقال ها را داخل سولاردم خشک کنید.
  3. استفاده پرتقال بدون دانه بهتر می باشد.
  4. می توانید از شکر نارگیل به جای شکر معمولی استفاده کنید.
  5. می توانید پرتقال ها را در دستگاه مخصوص برش میوه برش دهید.
  6. اگر دستگاه خشک کن میوه دارید، می توانید پرتقال ها را درون آن خشک کنید.
  7. برای تهیه چیپس می توانید از پرتقال های دیگر هم استفاده کنید. ولی پرتقال خونی جذاب تر می باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه چیپس پرتقالی خانگی ساده و سالم با بخاری و فر و شوفاژ
5 (100%) 1 votes