طرز تهیه میلک شیک موکا خوشمزه و کافی شاپی با قهوه و شکلات

طرز تهیه میلک شیک موکا

 

یکی از انواع نوشیدنی های کافی شاپی می باشد که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است و برای کسانی که طعم و مزه قهوه را دوست دارند بسیار خوشایند است. پایه اصلی میلک شیک ها بستنی و شیر می باشند ولی شما می توانید با میوه های یخ زده نیز تهیه کنید در انتها با خامه قنادی زده شده و بیسکویت و ترافل ها تزئین کنید. میلک شیک یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب در آمریکا می باشد که تاریخچه آن نیز به آن کشور باز می گردد شاید شما در کافی شاپ نام میلک شیک ها به گوشتان خورده باشد و دوست داشته باشید در خانه این نوشیدنی خوشمزه را به خصوص در تابستان تهیه کنید و برای خانواده و دورهمی نیز گزینه بسیار مناسبی است و از همه مهم تر بسیار مقرون به صرفه می باشد. نسبت بستنی به شیر استفاده شده بسیار مهم است شما به دلخواه و ذائقه خود می توانید با شیر میلک شیک را رقیق کنید و با افزودن بستنی بیشتر می توانید میلک شیک را غلیظ تر کنید. امروز در پارسی دی میلک شیک موکا با قهوه و شکلات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

قهوه۲ ق غذا خوری
آب۱/۴ پیمانه
شیر۱/۴ پیمانه
بستنی۳ ق غذا خوری
شکلات تلخ۵۰ گرم
شکلات شیرین۲۰ گرم
بیسکویت و تراقلبه مقدار لازم

طرز تهیه میلک شیک موکا با قهوه و شکلات

مرحله اول: ترئین لیوان

ابتدا لیوان ها را تزئین کنید زیرا زیبایی این میلک را چندین برابر می کند برای این ابتدا ۲۰ گرم شکلات را بن ماری کنید یعنی روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و یا به مدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار داده تا ذوب شود سپس لبه لیوان ها را داخل شکلات آب شده بزنید و چند عدد شکلات و ترافل و یا بیسکویت مختلف دور لبه لیوان روی شکلات بچسبانید.

مرحله دوم: آماده سازی قهوه

شما می توانید از هر نوع قهوه ای که دوست دارید در تهیه این میلک شیک استفاده کنید ما قهوه ترک را در نظر می گیریم که نیازی به دستگاه ندارد و یا می توانید از قهوه فوری نیز استفاده قهوه را با مقداری آب سرد مخلوط کنید و روی گاز قرار دهید تا دم بکشد و فوم تشکیل دهد سپس از روی حرارت بردارید سپس شکلات تلخ را داخل یک ظرف ریخته و قهوه داغ را روی شکلات بریزید و صبر کنید تا با حرارت قهوه شکلات ذوب شود.

مرحله سوم: میکس کردن بستنی و شیر

در ادامه شیر را به همراه ۲ ق غذا خوری بستنی گفته شده داخل مخلوط کن بریزید و بگذارید تا مواد به خوبی میکس شوند و در ادامه مخلوط شکلات و قهوه را به همراه باقی مانده بستنی داخل مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند سپس داخل لیوان های تزئین شده بریزید و روی آن به دلخواه خامه قنادی پایپ کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه میلک شیک موکا کافی شاپی

  1. می توانید از اسپرسو نیز در تهیه این نوشیدنی استفاده کنید.
  2. میلک شیک را خنک بنوشید.
  3. تزئین لیوان اختیاری می باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه میلک شیک موکا خوشمزه و کافی شاپی با قهوه و شکلات
5 (100%) 3 votes