طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی خوشمزه و ساده

شربت بهار نارنج

 

یکی از نوشیدنی ها فصل تابستان و بهار است که بسیار خوشمزه می باشد و طرز تهیه بسیار آسانی دارد و خیلی زمان کمی برای تهیه آن لازم است. نارنج گیاهی است که از شکوفا شدن و روییده شدن آن تا رسیدن میوه اش قابل استفاده است و طبعی گرم و خشک دارد. بهار نارنج در واقع همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار باعث زیبایی دو چندان این درخت می شود. شکوفه بهار نارنج را خشک می کنند و در انواع دمنوش ها و شربت ها استفاده می کنند زیرا بسیار پر خاصیت و مقوی بوده است. بهار نارنج برای اختلالات دستگاه گوارش و تسکین دهنده دل درد و معده درد می باشد، با خوردن بهار نارنج خوابی بسیار آرام خواهید داشت همچنین آرامش دهنده اعصاب و روان است و تاثیرات مثبتی روی دستگاه عصبی می گذارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی یکی از ساده ترین شربت های را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شکر۵ پیمانه
آب۳ پیمانه
عرق بهار نارنج۲ پیمانه
آبلیمو۳ ق غذا خوری
گلاب۱/۴ پیمانه
زعفران غلیظبه مقدار لازم

طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی

مرحله اول: جوشاندن شکر و آب

ابتدا برای تهیه این شربت شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی هم بزنید تا دانه ها یا همان کریستال های شکر حل شود نیاز نیست خیلی هم بزنید اجازه دهید شکر با جوشیدن آب خودش حل شود.

مرحله دوم: افزودن عرق بهار نارنج

در ادامه وقتی شکر حل شد نوبت افزودن بهار نارنج است آن را اضافه کنید و در ادامه زعفران ساییده شده غلیظ را به همراه گلاب نیز بریزید و کمی هم بزنید تا کم کم شربت خوش رنگ شود.

مرحله سوم: پخت شربت

در ادامه هر از چند گاهی با یک برس تمیز آشپزی دور قابلمه را خوب تمیز کنید تا شکرک نزند این کار را چندین بار انجام دهید وقتی شربت کم کم غلیظ شود و قل های سنگین زده نوبت افزودن آب لیموترش است.

مرحله چهارم: تهیه شربت بهارنارنج

در ادامه آب لیموترش تازه را بریزید و بعد از ۲ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود سپس داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید و به همراه یخ و تخم شربتی یا خاکشیر ترکیب و خنک بنوشید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بهار نارنج و زعفران

  1. با افزودن آبلیمو شربت شکرک نمی زند و همیشه آبلیمو در انتها اضافه می شود.
  2. می توانید به جای آبلیمو از جوهر لیمو نیز استفاده کنید.
  3. بهتر است از آب لیموترش تازه استفاده کنید و از آبلیموهای شرکتی استفاده نکنید.
  4. مقدار افزودن زعفران به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید کم یا زیاد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
11
دیدگاه