طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی ساده و خوشمزه با شکر در شیشه

طرز تهیه کمپوت آناناس

 

کمپوت آناناس یکی از بهترین کمپوت می باشد که بسیار خوشمزه و طرز تهیه راحتی دارد. کمپوت از میوه خرد شده یا درسته با همراه شربت است که برای نگهداری طولانی مدت میوه ها تهیه می شود. منشا اولین کمپوت ها در فرانسه می باشد و از قرن ۱۷ این کمپوت ها پدید آمدند. اما شاید خیلی ها نتوانند میوه را به صورت خام مصرف کنند و باید به صورت کمپوت میل کنند. می توانید از روش ذیل برای تهیه کمپوت استفاده کنید و از خواص خوب آناناس بهرمند شوید زیرا آناناس منبع غنی از ویتامین C است، برای قوی شدن ماهیچه ها بسیار مناسب است، درمان سینوزیت، کاهش لخته شدن خون، کاهش استرس و هزاران خواص خوب دیگر. اگر این میوه را به تعداد زیاد تهیه کردید و نگران خرابی آن هستید آن را کمپوت کنید تا در همه فصل ها آناناس آماده داشته باشید. امروز در پارسی دی کمپوت آناناس خانگی با شکر در شیشه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آناناس۱ پیمانه
آب۳ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی با شکر در شیشه

مرحله اول: آماده سازی آناناس

ابتدا باید آناناس را آماده کنید بهتر است از آناناس شیرین و رسیده و آبدار استفاده کنید پس حتما در خرید آناناس ها دقت کنید. برای این کار آناناس را از وسط نصف کنید و هر نیمه را باز از وسط نصف کنید بعد پوست آن را بکنید و قسمت داخلی آن که یکم سفت است را جدا کنید، بعد آن را برش بزنید به هر اندازه ای که مد نظر دارید یا به هر روشی که دوست دارید می توانید آناناس را برش بزنید اگر رنگ آناناس خیلی کم رنگ بود می توانید از کمی زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه شربت

شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا دانه های شکر ذوب شود نیاز نیست شربت به قوام برسد همین که شروع به جوشیدن کرد و کریستال های شکر حل شد آناناس خرد شده را داخل شربت بریزید.

مرحله سوم: پخت آناناس

بگذارید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آناناس داخل شربت پخته و نرم شود این زمان ممکن است بیشتر یا کمتر باشد زیرا بسته به آناناس انتخابی شما، نارس و یا رسیده بودنش می باشد پس حتما آناناس را چک کنید.

مرحله چهارم: تهیه آناناس

در ادامه وقتی آناناس ها پخته شدن بگذارید تا کاملا خنک شوند سپس داخل شیشه های تمیز بریزید و درب آن را خوب محکم کنید تا هوا وارد آن نشود اگر دوست دارید به صورت تازه مصرف کنید صبر کنید تا خنک شود ولی اگر می خواهید برای مدت طولانی کمپوت را نگهداری کنید آن ها را داخل یک قابلمه آب در حال جوش به صورت وارنه بگذارید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل هواگیری آن خوب انجام شود سپس به صورت وارونه بگذارید همان طور خنک شود و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کمپوت آناناس در خانه با عسل

  1. میزان استفاده از شکر بسته به آناناس دارد می توانید کم یا زیاد بریزید.
  2. می توانید برای تهیه شربت از عسل بجای شکر استفاده کنید.
  3. در خرید آناناس دقت کنید که برگ های اون باید سبز باشد نه زرد یا قهوه ای و پوست این میوه باید طلایی قهوه ای باشد و عطر آن کاملا به مشام برسد.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه