طرز تهیه ماهی سالمون با زعفران خوشمزه و رستورانی کبابی و در فر

طرز تهیه ماهی سالمون

 

یکی از خوشمزه ترین ماهی ها می باشد امروز قصد داریم روش های پخت و مزه دار کردن ماهی سالمون را یاد دهیم اما ماهی سالمون که شباهت بسیار زیاد به ماهی قزل آلا از نظر شکل ظاهری دارد که در رده آزاد ماهیان قرار دارد و به تلفظ فرانسوی به آن سومن نیز گفته می شود و به طور معمول در آب های شیرین به دنیا می آیند سپس برای تخمک گذاری به اقیانوس ها رفته و مجدد به آب شیرین برمی گردد. اما ماهی سالمون به دلیل مغذی بودن آن در سراسر دنیا محبوب است و گوشت آن بسیار لذیذ است و گفته می شود مصرف آن دارای خواص زیادی است که خطر ابتلا به بیمارهای قلبی و علائم افسردگی را کاهش می دهد و یکی از بهترین منابع چرب امگا ۳ می باشد. همچنین از دیگر خواص خوب این ماهی می توان به کمک به کاهش وزن و مفید در رژیم لاغری اشاره کرد و مقادیر زیادی از انواع ویتامین B، منبع خوبی از پتاسیم که خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد و کمک به سلامت مغز و هزاران خواص دیگر که این ماهی دارا می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماهی سالمون با زعفران خوشمزه و رستورانی کبابی و در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماهی سالمون۱ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد
لیموترش۱ عدد
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
کرهبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه ماهی سالمون رستورانی با زعفران 

مرحله اول: آماده سازی ماهی

برای شروع باید ماهی را به اندازه دلخواه خرد کنید سپس خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود یا می توانید از دستمال برای خشک کردن ماهی استفاده کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن ماهی

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و سیر ها را پوره یا حلقه برش بزنید و بعد لیموترش را از وسط به دو نیم کنید و آب لیموترش را بگیرید حالا ماهی ها را داخل سینی یا کاسه گذاشته و با پیاز و سیر و آبلیمو ادویه ها و روغن زیتون و کمی زعفران خوب ماساژ دهید و سپس ظرف مورد نظر را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: گریل کردن ماهی سالمون

روش اول گریل کردن می باشد داخل تابه گریل را با کمی کره و روغن چرب کنید سپس ماهی را از طرف پوست داخل تابه گریل قرار دهید و اجازه دهید یک طرف آن سرخ شود و طرف دیگر را سرخ کنید. سپس داخل بشقاب قرار دهید و به همراه دورچین یا پلو میل کنید.

مرحله چهارم: کباب کردن ماهی سالمون

برای کباب کردن ماهی باید از توری استفاده کنید ابتدا زغال را روشن کنید تا سرخ شود سپس کمی روی توری را با قلمو روغن زده و ماهی را از سمت پوست ماهی روی توری قرار دهید (برای کباب کردن باید ماهی پوست داشته باشد تا بافتش جدا نشود) یک طرف را طلایی کنید سپس در انتها از توری خارج و روی آن کمی آبلیموترش بزنید و سرو کنید.

مرحله پنجم: پخت ماهی سالمون در فر

از ۱۰ دقیقه فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا داغ شود سپس سالمون را در ظرف پیرکس قرار دهید و روی آن را با فویل بپوشانید بعد چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید و ظرف را در فر گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید تا پخته شود در انتها برای برشته شدن بیشتر فویل را بردارید و گریل را روشن کنید.

فوت و فن های دستور تهیه ماهی سالمون رستورانی

  1. شما از هر روشی که برای تهیه ماهی سالمون استفاده کنید نباید ماهی را زیاد در یخچال بگذارید تا مزه دار شود زیرا بافت ماهی از بین می رود.
  2. می توانید از هر روشی که دوست دارید استفاده کنید و به همراه پلو یا نان و دورچین های مختلف سرو کنید.
  3. از ادویه های دلخواه می توانید استفاده کنید.
  4. از آب نارنج به جای آب لیموترش استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ماهی سالمون با زعفران خوشمزه و رستورانی کبابی و در فر
3.3 (65%) 8 votes