طرز تهیه پیتزا پنیری خانگی ساده و خوشمزه همراه با آموزش خمیر پیتزا

طرز تهیه پیتزا پنیری

 

یکی از خوشمزه ترین پیتزاها و ساده ترین ها می باشد که شاید کالری زیادی داشته باشد ولی بی شک بسیار طعم و مزه خوبی دارد و در سراسر دنیا بسیار شناخته شده و محبوب است این پیتزا از انواع پنیرها استفاده و تهیه می شود و مواد دیگر جز پنیر ندارد و به همین دلیل نام این غذا را پیتزا پنیری نامیدند شما می توانید این پنیر پیتزا را در کنار غذاهای خود تهیه کنید. شما برای تهیه این غذا می توانید از خمیر های آماده استفاده کنید و یا یک خمیر فوری تهیه کنید و با آن یک پیتزا پنیری خوشمزه بپزید. امروز در پارسی دی پیتزا پنیری خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

تخم مرغ۱ عدد
ماست۱/۴ پیمانه
روغن مایع۱.۵ ق غذا خوری
جوش شیرین۱/۲ ق غذا خوری
نمکیک پنس
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

سس کچاب۳ ق غذا خوری
پنیر ورقه ای۴ عدد
پنیر رنده۱۵۰ گرم
پنیر پارمسان۳ ق غذا خوری
ریحانبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا پنیری خانگی ساده 

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا ماست را با جوش شیرین مخلوط و بگذارید ماست پف کند و جوش شیرین اکتیو شود سپس به آن تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید در ادامه روغن مایع و نمک را نیز بریزید و کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود و بدست نچسبد چون نوع آردها با هم تفاوت دارد مقدار آرد تقریبی است خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه خوب ورز دهید یا می توانید از استند میکسر استفاده کنید و یا ۱۰۰ بار خمیر را به سطح بکوبید تا نرم و لطیف شود به همین راحتی خمیر پیتزا آماده است و نیازی به استراحت ندارد.

مرحله دوم: تهیه پیتزا پنیری

حالا خمیر بدست آمده را داخل قالب پهن کنید و دور خمیر را حاشیه ایجاد کنید به طوری کف خمیر کمی گود شود ابتدا روی خمیر سس کچاب با قلمو بزنید حالا پنیر ورقه و پیتزا و پارمزان را بریزید و در انتها برای زیباتر شدن پیتزا کمی ریحان روی پنیر ها بریزید.

مرحله سوم: پخت پیتزا پنیری

در ادامه قالب پیتزا را در فر از قبل گرم شده قرار دهید قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید با دمای ۱۸۰ درجه کاملا پخته و در انتها برای ۵ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح پیتزا کاملا طلایی و پنیرها خوش رنگ شوند اگر فر شما دارای کانوکشن است ۳۵ دقیقه زمان دهید و در حین پخت چک کنید تا خمیر کاملا پخته شود بعد از پخت از فر خارج و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیتزا پنیری

  1. شما به دلخواه می توانید از هر نوع پنیر دلخواه ای در این پیتزا استفاده کنید.
  2. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما کمتر تنظیم شود.
  3. برای هم زدن خمیر از قاشق چوبی استفاده کنید زیرا استفاده از قاشق فلزی کیفیت خمیر را پایین می آورد.
  4. به خمیر زیادی آرد نزنید وگرنه خمیر در طول پخت خشک می شود در حدی که بدست نچسبد کافی می باشد و بهتر است چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پیتزا پنیری خانگی ساده و خوشمزه همراه با آموزش خمیر پیتزا
3.7 (73.33%) 3 votes