طرز تهیه رول مرغ و اسفناج خوشمزه و ساده با پنیر ورقه ای

طرز تهیه رول مرغ اسفناج و پنیر

 

یکی از فینگرفودهای بسیار خوشمزه و متفاوت می باشد که در بین سینه مرغ مزه دار شده اسفناج به همراه کمی پنیر ورقه ای قرار گرفته است و در روغن داغ سرخ می شود شما به دلخواه می توانید آن را با پودر سوخاری پوشش دهید و یا همان طور ساده مرغ را سرخ کنید این غذا بسیار کامل و برای مهمانی نیز گزینه مناسبی است در بعضی از روزها خانم ها برای ایجاد تنوع در غذاهای خود همیشه دنبال غذاهای متفاوت هستند که از روند غذاهای تکراری خسته نشوند این رول مرغ و اسفناج یکی از بهترین گزینه ها می باشد و بسیار مقوی و مغذی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول مرغ و اسفناج با پنیر ورقه ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
اسفناج۵۰۰ گرم
پنیر ورقه ای۵ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آبلیمو۱ ق غذا خوری
ماست۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه رول مرغ و اسفناج

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ بدون استخوان را به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم و با بیفتک خوب بکوبید تا نازک شدن این کار باعث می شود به خوبی رول شود بهتر است روی سینه مرغ یک نایلون بگذارید و بکوبید.

مرحله دوم: مزه دار کردن

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس سیر را نیز پوره کنید و به آن ماست و آبلیمو و ادویه ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید حالا مواد مرینت را روی سینه مرغ کوبیده شده بریزید و خوب ماساژ دهید و بعد روی ظرف را پوشانده و بگذارید برای ۲ الی ۳ ساعت در یخچال بماند تا مزه دار شود.

مرحله سوم: آماده سازی اسفناج

اسفناج را پاک کنید و خوب بشورید شما می توانید برای پخت اسفناج از دو روش استفاده کنید روش اول اینکه داخل تابه بدون روغن تفت دهید تا آبش کشیده شود و یا می توانید اسفناج ها را بخارپز کنید.

مرحله چهارم: تهیه رول مرغ و اسفناج

در ادامه سینه مرغ مزه دار شده را از مواد مرینت جدا کنید و روی تخته آشپزی قرار دهید روی هر سینه مرغ مقداری پینر ورقه ای و اسفناج پخته شده سپس محکم سینه مرغ را رول کنید و با کمک خلال دندان فیکس کنید.

مرحله پنجم: پخت رول مرغ و اسفناج

داخل یک تابه گریل یا معمولی مقداری روغن ریخته و رول های مرغ را داخل تابه گریل کنید و یا می توانید رول مرغ ها را در مواد سوخاری بزنید و در روغن شناور سرخ کنید و اگر دوست دارید به صورت رژیمی تهیه کنید داخل فر قرار دهید تا طلایی و پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رول مرغ و اسفناج

  1. شما می توانید از پنیر چدار یا رنده شده نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید سبزیجات مختلف را همراه با اسفناج اضافه کنید.
  3. می توانید از هر ادویه ی دلخواه ای برای مرینت کردن استفاده کنید.
  4. ترکیب این رول مرغ با سالاد کاهو و سس بی نظیر است.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه