طرز تهیه بستنی قهوه خانگی ساده و خوشمزه با خامه بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی قهوه

 

یکی از بستنی های بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد که همان طور که از نامش پیداست از قهوه برای تهیه آن استفاده می شود. بستنی همیشه یکی از گزینه های جذاب در مهمانی ها و برای بچه ها می باشد حالا اگر طعم و مزه قهوه را دوست داشته باشید مزه این بستنی دلچسب تر می شود. ۶ سپتامبر روز جهانی بستنی قهوه می باشد که در سراسر دنیا همان طور که معلوم است این بستنی بسیار محبوب است در رسپی امروز در تهیه بستنی از ثعلب استفاده نمی شود و با چند قلم مواد می توانید به راحتی در منزل در روزهای گرم تابستان بستنی تهیه کنید. اگر قهوه پسند هستید این بستنی را حتما تست کنید. امروز در پارسی دی بستنی قهوه با خامه و بدون ثعلب را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

زرده تخم مرغ۱ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
قهوه آسیاب شده۲ ق مربا خوری
گلاب۱/۳ پیمانه
آرد۲ ق غذا خوری
خامه۲۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی قهوه خانگی با خامه

مرحله اول: مخلوط کردن شکر

زرده تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط و دانه های شکر در زرده حل شود.

مرحله دوم: افزودن قهوه شیر

شیر را داخل یک کاسه ریخته و قهوه مورد نظر را به آن اضافه می کنید و خوب هم می زنید تا کاملا حل شود سپس گلاب را به آن اضافه کنید و مخلوط تهیه شده را به مواد زرده تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن خامه

در ادامه آرد به مواد فوق اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود سپس روی حرارت بگذارید و مدام یکدست هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی قهوه

وقتی خامه را اضافه کردید هم بزنید تا کاملا خامه یکدست شود سپس به آن مغز دلخواه یا شکلات چیپسی با درصد دلخواه را اضافه کنید و بستنی بدست آمده را داخل یک ظرف درب دار بریزید سپس برای ۵ الی ۶ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بستنی خودش را بگیرید بعد از آماده شدن با اسکوپ بستنی را جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی قهوه حرفه ای

  1. در مرحله هم زدن روی حرارت حتما مدام هم بزنید تا مواد ته نگیرد انقدر هم بزنید تا به همزن یا کاسه بچسبد این عمل ممکن است ۱۰ دقیقه طول بکشد.
  2. شما می توانید از قهوه فوری یا قهوه آسیاب شده دلخواه با درصد مختلف استفاده کنید.
  3. باید سریع و تند هم بزنید تا زرده خودش را نگیرد.
  4. می توانید از انواع خلال ها استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بستنی قهوه خانگی ساده و خوشمزه با خامه بدون ثعلب
3.5 (70%) 2 votes