طرز تهیه کیک چای ارل گری نرم و اسفنجی با طعم عالی با فر و بدون فر

کیک چای ارل گری

 

یکی از کیک های بسیار خوشمزه با طعم و مزه بسیار خیلی خوب است که همان طور که از اسم این کیک پیداست بای چای ارل گری تهیه می شود و شما می توانید این کیک خوشمزه را در خانه تهیه کنید. شما می توانید برای پخت این کیک از انواع قالب های طرح دار استفاده کنید و یا می توانید از یک قالب ساده گرد استفاده کنید و یا می توانید از قابلمه برای پخت کیک استفاده کنید و روی گاز نیز این کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک چای ارل گری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ درشت۳ عدد (با پوست بشه ۱۸۰ گرم)
شکر۲۳۰ گرم
وانیل۱ ق چای خوری
شیر۷۰ گرم
چای ارل گری دم کرده و خنک شده۲۰۰ گرم
روغن مایع۱۵۰ گرم
آرد سفید۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک چای ارل گری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک ترازو آشپزخانه مواد را اندازه گیری کنید. ۴ عدد چای کیسه ای ارل گری رو با ۲۵۰ سی سی آب گرم قرار دهید تا دم بکشه کاملا غلیظ شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما در طول هم زدن دورگیری کنید تا بوی خامی تخم مرغ گرفته شود.

مرحله سوم: افزودن مایعات

در ادامه باید شیر و روغن و چای دم کشیده را به ترتیب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد از روانی خارج و یکدست شود با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید و بعد داخل یک کاسه آرد و بیکیگ پودر و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله چهارم: پخت کیک چای ارل گری

در ادامه باید مخلوط آرد تهیه شده را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه باید قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا کیک پخته و طلایی شود و در انتها روی کیک را نیز روش کنید تا طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک چای ارل گری

  1. بهتر است برای این که به نتیجه مطلوب برسید از یک ترازو استفاده کنید.
  2. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. برای پخت در قابلمه باید مواد کیک را داخل قابلمه چرب شده بریزید و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک چای ارل گری نرم و اسفنجی با طعم عالی با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes