طرز تهیه کیک لوف با پف زیاد و بافت پنبه ای مناسب عصرانه و صبحانه

طرز تهیه کیک لوف

 

کیک های عصرانه و صبحانه جزء دسته کیک های بسیار خوشمزه و هم پسند هستند زیرا طعم بسیار خوبی دارند و بیشتر افراد این طعم از کیک را دوست دارند. اما کیک لوف یک نوع کیک می باشد که به دلیل استفاده از قالب لوف که مستطیل شکل است به این اسم مشهور شده است و شما می توانید خیلی راحت این کیک را در خانه تهیه کنید و به دلخواه کمی پرک بادام روی کیک قرار دهید و به همراه چای یا قهوه سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک لوف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۰۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم معادل ۱ پیمانه سرصاف
آرد۲۲۰ گرم معادل ۲ پیمانه سرخالی
تخم مرغ۲ عدد درشت
شیرنصف پیمانه
پودر کاکائو۱ ق سوپ خوری
بیکینگ پودر۱ و نیم ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پرک بادامبه دلخواه

طرز تهیه کیک لوف

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند بخصوص کره که باید نرم شود. سپس مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

ابتدا کره ی به دمای محیط رسیده و پودرقند را با همزن برقی بزنید تا حجم گرفته و خامه ای شوند، در طول هم زدن باید دور گیری کنید تا کل کره به خوبی هم بخورد و یکدست شود و بعد تخم مرغ ها را یکی یکی افزوده و هر کدام را ۲۰ ثانیه همزده و وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در نهایت آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و در دو مرحله همراه شیر به موادمان افزوده و با همزن  بزنید تا آرد داخل مواد کامل ترکیب شده و موادمان یکدست شود. ۴ قاشق از موادمان را نگه دارید و پودرکاکائو افزوده و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک لوف

مرحله دوم: تهیه مواد گوشتی و مرغ

در ادامه باید قالب لوف را چرب و آرد باشی کنید و مایه سفید رنگ کیک را بریزید و قسمت کاکائویی روی مواد از بالا تا تا پایین،مایه ی شکلاتی را ریخته و پرک بادام روی مواد کیک پاشیده و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۳۵ دقیقه یا تا زمانی که کیک پخته و طلایی شود،قرار دهید و بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک لوف عصرانه

  1. می توانید از کشمش،شکلات چیپسی یا انواع مغزها در این کیک استفاده کنید.
  2. کیک لوف باید قسمت وسطش برآمده و بالاتر از قسمتهای کناری آن باشد و برای بهتر شدن این حالت، می توانید پس از افزودن آرد بیشتر هم بزنید تا گلوتن آرد آزاد شود و قسمت وسط کیک مثل آتشفشان بالاتر بیاید.
  3. برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  4. می توانید بجای کره از مارگارین نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک لوف با پف زیاد و بافت پنبه ای مناسب عصرانه و صبحانه
3.3 (66.67%) 3 votes