طرز تهیه کیک یخچالی نسکافه ای با بیسکویت پتی بور و نشاسته ساده و خوشمزه

طرز تهیه کیک یخچالی نسکافه ای

 

کیک های یخچالی یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد که شما می توانید این کیک ساده و خوشمزه را این بار با طعم نسکافه تهیه کنید. کیک یخچالی نسکافه ای با نشاسته ذرت تهیه می شود و شما می توانید از بیسکویت پتی بور استفاده کنید و به دلخواه می توانید از طعم شکلاتی یا ساده استفاده کنید و این کیک خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید این کیک خوشمزه را با ترکیب خامه صبحانه و خامه قنادی این کیک را تهیه کنید و برای مهمانی ها آماده کنید. برای تهیه کیک های یخچالی نیازی به قالب خاصی ندارید و می توانید داخل یک قالب پیرکس تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک یخچالی نسکافه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
آرد شیرینی پزی۳ ق غذا خوری
نسکافه (قهوه فوری)۳ ق مربا خوری
شکر۱ پیمانه
خامه قنادی یا صبحانه۲۰۰ گرم (می توانید ۱۰۰ گرم خامه صبحانه و ۱۰۰ گرم خامه قنادی بزنید)
بیسکویت پتی بور۴ الی ۵ بسته
میوهبرای تزیین
شیر۳ لیوان

طرز تهیه کیک یخچالی نسکافه ای

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا کمی از شیر را داخل یک ظرف ریخته و نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته ذرت باز شود و بعد کل شیر را اضافه کنید و هم بزنید و بعد آرد الک شده را به مخلوط شیر اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کردن و هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. اگر یکدست نبود می توانید یک بار از الک رد کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه شکر و نسکافه فوری را اضافه کرده و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا به غلظت برسد، باید این کار مداوم انجام دهید و حرارت کم باشد تا بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود و زمانی که به غلظت فرنی رسید باید قابلمه را زروی حرارت بردارید و خامه ی را که از قبل داخل دمای محیط قرار دادید و شل شده را کم کم اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا خامه حسابی مخلوط شود.

مرحله سوم: تهیه کیک یخچالی نسکافه ای

در ادامه داخل قالب مورد نظر را یک نایلون انداخته و از بیسکویت ها بردارید و کمی از مواد تهیه شده روی آن بزنید و کنار هم در قالب بچینید تا ظرف پر شود. سپس ظرف را برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا بیسکویت ها نرم شود و در انتها می توانید به دلخواه روی کیک را با بیسکویت پودر شده و مویه دلخواه خود تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک یخچالی نسکافه ای

  1. مایه نباید سرد شود اگر سرد شد می توانید مجدد روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.
  2. می توانید یک ردیف بیسکویت پتی بور ساده و یک ردیف بیسکویت شکلاتی استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید بین لایه از موز یا گردو نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه