طرز تهیه کوفته قلقلی سرخ شده با برنج و سیب زمینی بدون آرد نخودچی

طرز تهیه کوفته قلقلی سرخ شده

 

کوفته ها و اقسام بسیار مختلفی دارد و شما می توانید آن ها را در طعم و مزه های مختلف تهیه کنید، کوفته قلقلی سرخ شده یکی از ساده ترین روش ها می باشد که شما می توانید با سس ربی و یا بدون سس ربی و با سیب زمینی تهیه کنید و می توانید آردنخودچی را حذف کنید و یک کوقته خوشمزه و ساده داشته باشید و با برنج سرو کنید. کوفته قلقلی سرخ شده طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید از گوشت چرخ شده یا مرغ چرخ شده استفاده کنید و این کوفته خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته قلقلی سرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
برنج۲ پیمانه
رببه دلخواه ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته قلقلی سرخ شده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید برنج را کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید، دقت کنید اگر می خواهید برنج را به صورت کته قرار دهید باید یک بند انگشت آب بالاتر از سطح برنج باشد و ۱/۲ ق چای خوری نمک اضافه کنید. گوشت را از یخچال خارج کنید تا یخ آن ذوب شود، یکی از علت های وا رفتن کوفته ها این می باشد که گوشت های فریزری یخ دارند و آب آن باعث شل شدن آن می شود.

مرحله دوم: تهیه کوفته قلقلی

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و برای این که دیگر نیازی به آردنخودچی نداشته باشید کافی است آب پیاز را با دست حسابی بگیرید و داخل کاسه بریزید و به آن گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شود و از مواد به اندازه دلخواه بردارید و گرد کنید و داخل سینی چیده و برای ۱۵ یا ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه باید داخل تابه روغن ریخته و کوفته ها را سرخ کنید تا طلایی شود، سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و به دلخواه به صورت مکعبی یا خلالی خرد کنید و داخل روغن با کمی نمک سرخ کنید و از تا خارج کنید و برای سرو غذا کنار قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه کوفته قلقلی سرخ شده

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی یا رنده کنید و داخل تابه کمی تفت دهید و فلفل سیاه و نمک و زردچوبه بزنید و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد ۱/۲ لیوان آب جوش ریخته و زمانی که قل زد باید کوفته ها را داخل سس قرار دهید تا سس غلیظ شود، می توانید سس را حذف کنید و به همراه برنج و سیب زمینی فقط سرو کنید. برای پخت برنج نیز آن را روی حرارت قرار دهید و زمانی که آب جوشید و نرم شد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و برنج را دم بگذارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته قلقلی سرخ شده

  1. می توانید از آرد سوخاری نیز بجای آرد نخودچی استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از فلفل دلمه رنده شده نیز استفاده کنید.
  3. می توانید برای تهیه سس از گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کوفته قلقلی سرخ شده با برنج و سیب زمینی بدون آرد نخودچی
3 (60%) 2 votes