طرز تهیه ته چین قیمه زعفرانی خوشمزه و مجلسی با ماست چکیده

طرز تهیه ته چین قیمه

 

یکی از انواع ته چین ها می باشد که با خورش خوشمزه قیمه تهیه می شود این غذا یک نوع غذای ابتکاری می باشد ولی بسیار خوشمزه است زیرا قرار است دو غذای جذاب و محبوب ایرانی ها با هم ترکیب شوند. اگر شما از شب قبل مقداری خورشت قیمه دارید و مقدار آن زیاد نیست پس می توانید با آن یک ته چین بسیار خوشمزه تهیه کنید و یا می توانید خورشت قیمه را تهیه و بعد این ته چین محبوب را بپزید. ته چین ها هم در فر و هم به روی گاز قابل تهیه هستند. امروز در پارسی دی ته چین قیمه زعفرانی خوشمزه و مجلسی با ماست چکیده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۴ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار دلخواه
ماست چکیده۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱ ق غذا خوری
خورشت قیمهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه ته چین قیمه زعفرانی با ماست چکیده

مرحله اول: آماده سازی

ابتد برنج را باید چندین بار بشورید و با مقداری نمک خیس کنید. خورشت قیمه را از یخچال خارج کنید و بگذارید تا گرم شود اگر آب اضافی دارد باید کشیده شود و خورشت اصلا نباید آب داشته باشد زیرا باعث شل شدن ته چین می شود.

مرحله دوم: تهیه مایه ته چین

تخم مرغ ها را به همراه ماست و زعفران غلیظ و روغن مایع داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید به طوری که تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند در این مرحله به دلخواه می توانید ۱ ق غذ اخوری گلاب اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه برنج

برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاد و کف روی آن را بگیرید برای این نوع ته چین ها که خورشت در بین آن ها ریخته می شود بهتر است کمی زنده تر از همیشه بردارید و آبکش کنید.

مرحله چهارم: تهیه ته چین قیمه

در ادامه برنج را با مخلوط مایه ته چین خوب مخلوط کنید و نصف آن را کف قابلمه که از قبل کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار داده داغ شده بریزید و بعد خورشت قیمه غلیظ را روی آن ریخته دقت کنید از کناره های دیوار قابلمه فاصله داشته باشد سپس مابقی برنج را بریزید و با کفگیر خوب صاف کنید و درب قابلمه را گذاشته و روی حرارت کم به مدت ۱ ساعت تا ته چین طلایی شود سپس به همراه زرشک تفت داده تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین قیمه

  1. می توانید ته چین را داخل قالب و در فر تهیه کنید و یا در سولاردم نیز قرار دهید.
  2. مواد تخم مرغی زیاد هم نزنید تا بوی زخم نگیرد و بهتر است همان در حد مخلوط شدن باشد.
  3. مواد خورشت باید از قابلمه فاصله داشته باشند تا در طول پخت نسوزد.
  4. در انتهای پخت ته چین مقداری کره روی برنج قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه