طرز تهیه مافین مرغ و ذرت و پنیر خوشمزه و مجلسی با فر

طرز تهیه مافین مرغ

 

یکی از غذاهای بین المللی است که می تواند گزینه یک شام سبک و خوشمزه باشد و یا برای مهمانی و تولد ها می توانید آن را تهیه کنید. همان طور که از نام غذا پیداست از مرغ برای تهیه این مافین استفاده شده است و می تواند سبزیجات مختلفی نیز همراه با مرغ بپزید. این مافین بسیار ساده است و نیازی به قالب مافین ندارید زیرا می توانید از کپسول های مقوایی استفاده کنید و در فر این مافین را بپزید البته اگر سولاردم یا توستر برقی دارید نیز می توانید مافین را بپزید. امروز در پارسی دی مافین مرغ و ذرت و پنیر با فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
سینه مرغ پخته شده۱/۲ پیمانه
آرد۱ پیمانه
فلفل دلمه۱/۴ پیمانه
ذرت۲ ق غذا خوری
ماست هم زده۱/۴ پیمانه
پنیر چدار۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
رزماریبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه مافین مرغ و ذرت و پنیر با فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی ادویه بگذارید تا پخته شود سپس آن را با کمک بلندر یا غذاساز پوره کنید و یا می توانید به صورت ریز ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا تخم مرغ کرم رنگ و کمی حجیم شود سپس ماست هم زده را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه مواد مافین مرغ

در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و مجدد ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید حالا آرد و بیکینگ پودر را از قبل با هم مخلوط و الک کنید و به مواد اضافه کنید و با همزن بزنید حالا باید تمام سبزیجات فلفل دلمه خرد شده و ذرت و سینه مرغ و کمی رزماری و پنیر و تمام ادویه ها را افزوده و با لیسک خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم: پخت مافین مرغ

در این مرحله مواد حالت خمیری دارد آن را با کمک قاشق داخل کپسول بربزید و مجدد کمی به دلخواه روی آن پنیر بریزید و داخل فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا مافین ها پف کنند و طلایی شوند سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مافین مرغ

  1. برای تزئین این نوع مافین کمی پنیر ماسکارپونه را با همراه ماست هم زده بزنید و داخل قیف با ماسوره ستاره ریخته و روی مافین ها را تزئین کنید.
  2. به دلخواه به مواد مافین می توانید کمی گوجه خشک شده نیز اضافه کنید.
  3. ماست باید چکیده باشد و ماست شل اصلا برای تهیه این نوع مافین مناسب نیست.
  4. به دلخواه از سبزیجات دیگر نیز می توانید در این مافین استفاده کنید.
  5. این مافین ها می توانند هم غذای اصلی و هم یک پیش غذای خوشمزه در مهمانی شما باشند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه