طرز تهیه دو مدل اسموتی آووکادو خوشمزه با موز، اسفناج و عسل

طرز تهیه اسموتی آووکادو

 

اسموتی سبز یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های خنکی است که می توانید تهیه کنید. اسموتی ها جزء پر طرفدارترین نوشیدنی ها در تابستان هستند زیرا بسیار سالم و مقوی هستند و با ترکیب انواع میوه ها تهیه می شود. اسموتی بافت غلیظی دارد و اصلا آبکی نیست و بهتر است با میوه های مختلف تهیه شود ولی به تنهایی نیز قابل خوردن است شما به دلخواه می توانید از انواع مغزها و شیرین کننده های مختلف در تهیه اسموتی استفاده کنید و یا از انواع شیرها از جمله شیر نارگیل یا شیر بادام نیز در تهیه اسموتی استفاده کنید. اما اسموتی آووکادو یکی از میوه های بسیار موثر و مقوی است که امروزه به راحتی در ایران در دسترس است. آوکادوو میوه ای به شکل گلابی با پوست سبز و گاها تیره رنگ با هسته بزرگ است این میوه در ۱۵ سال اخیر در بیشتر کشورها به خصوص آمریکا محبوب شده است. آوکادوو سرشار از آنتی اکسیدان است و برای پیری زودرس بسیار مفید است همچنین برای تصفیه خون و جلوگیری از سکته قلبی بسیار تاثیر گذار بوده است. امروز در پارسی دی اسموتی آوکادوو با موز، اسفناج و عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آووکادو۱ عدد
اسفناج تازه۱ پیمانه
شیر بادام۱ پیمانه
عسل۲ ق غذا خوری
یخبه مقدار لازم

طرز تهیه اسموتی آووکادو با اسفناج و عسل

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آووکادو را بعد از شستن از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا کنید سپس با قاشق گوشت آن را از پوست آووکادو به راحتی جدا کنید برگ اسفناج را خوب بشورید و بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: تهیه اسموتی آووکادو با اسفناج

در ادامه آووکادو را به همراه اسفناج و شیر و عسل داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید تا مواد به خوبی پوره و یکدست شوند سپس در انتها یخ بریزید و چند پالس بزنید و داخل لیوان ها ریخته و خنک بنوشید.

اسموتی آووکادو و موز

اسموتی آووکادو و موز

مواد لازم برای تهیه اسموتی آووکادو و موز

آووکادو۱ عدد
شیر۱ پیمانه
موز۱ عدد
پسته۱/۲ پیمانه
عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه اسموتی آووکادو و موز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا موز را پوست گرفته و و حلقه کنید و در یک ظرف درب دار قرار دهید و برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ زده شود. آووکادو را نیز از وسط به دو نیم کرده و هسته آن را جدا کنید سپس پوست آن را به آرامی جدا و خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه اسموتی آووکادو و موز

در ادامه موز یخ زده و آووکادو و عسل و پسته و شیر را داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید به مدت ۵ دقیقه مواد خوب میکس و پوره شوند سپس داخل لیوان سرو ریخته و با تکه های موز تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اسموتی آووکادو

  1. می توانید آووکادو را با توت فرنگی و دیگر میوه های دلخواه نیز میکس کنید.
  2. در هر دو مدل می توانید برای شیرین کردن اسموتی از عسل یا شکر استفاده کنید.
  3. از انواع مغزها می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه