طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ رستورانی و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

 

یکی از روش های تهیه لوبیا پلو می باشد ولی با گوشت مرغ که بسیار خوشمزه و راحت است و حتی برای مجالس نیز مناسب است البته بسته به نوع سلیقه شما می توایند به چندین روش مرغ را آماده کنید یا می توانید آن را آبپز سپس با مواد مخلوط کنید یا به صورت مکعبی خرد کنید و یا به صورت درسته مرغ ها را تهیه کنید و با لوبیا پلو سرو  کنید. لوبیا پلو یکی از پلو های محبوب ایرانی می باشد که با لوبیا سبز تهیه می شود، لوبیا سبز برای مبارزه با سرطان، سلامت قلب و استخوان بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ رستورانی و مجلسی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
سینه یا فیله مرغ۱ عدد
لوبیا سبز۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره، دارچین، ادویه پلوییبه مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ رستورانی و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را خوب بشورید و با مقداری آب و نمک خیس کنید و کنار بگذارید. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. سر و ته لوبیا سبز را نیز بزنید و به اندازه دلخواه برش بزنید و خرد کنید سپس به همراه کمی نمک نیم پز یا بخار پز کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت داده تا مرغ تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تهیه مایه میانی

در ادامه لوبیا سبز را افزوده و تفت دهید تا لوبیا ها کمی سرخ شوند در ادامه رب را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد در انتها گوجه فرنگی بلانچ شده و پوره شده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود سپس تمام ادویه ها و کمی زعفران دم کرده و مقدار خیلی کمی آب روی مواد بریزید و بگذارید کمی مواد پخته و رب رنگ باز کند و هم بزنید تا یکدست شود و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه لوبیا پلو با مرغ

در ادامه برنج را روی حرارت بگذارید و کف روی برنج را بگیرید و زمانی که نرم شد آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی کنجدی یا ساده بگذارید و مقداری برنج و مقداری از مایه لوبیا پلو بریزید و هم بزنید همین طور لایه ها را تکرار کنید و لوبیا پلو با مرغ را به مدت ۳۵ دقیقه دم بگذارید سپس در انتها کمی زعفران و کره روی برنج بریزید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لوبیا پلو با مرغ خوشمزه

  1. به دلخواه برای خوش عطر و بو شدن در انتها می توانید چند برگ گل محمدی روی لوبیا بریزید.
  2. استفاده از رب و گوجه فرنگی در لوبیا به خوش رنگ شدن آن کمک می کند.
  3. همان طور که گفته شد می توانید مرغ را پخته و ریش ریش کنید سپس با مایه میانی تفت دهید و در پلو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه