طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید ساده، مجلسی و مقوی و لذیذ

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا

 

از اون دسته سالاد های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که از ترکیب انواع سبزیجات و تن ماهی تهیه شده است. شما به دلخواه می توانید از لوبیا سفید یا لوبیا چشم بلبلی برای تهیه این سالاد استفاده کنید. شما می توانید در سالاد های خود تنوع ایجاد کنید و از روند تکراری غذاها راحت شوید این غذا یک وعده کامل است زیرا ترکیب آن با سبزیجات دلخواه بسیار سیر کننده و در عین حال کم کالری می باشد بخصوص برای کودکانی که طعم و مزه ماهی را دوست ندارند. شما می توانید آن را با یک سس رژیمی ترکیب یا سس دست ساز تهیه کنید. همچنین سالاد تن ماهی با لوبیا یک گزینه بسیار خوب برای مهمانی ها می تواند باشد زیرا بسیار خوش طعم است. این سالاد به دلیل استفاده از تن ماهی دارای امگا ۳ می باشد. امروز در پارسی دی سالاد تن ماهی و لوبیا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تن ماهی۱ قوطی
پیاز بنفش۲ عدد
لوبیا سفید یا چشم بلبلی۱/۲ پیمانه
زیتون۱/۲ پیمانه
گوجه فرنگی۲ عدد
جعفری خرد شده۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس 

سس مایونز۱ ق غذا خوری
ماست۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق سوپ خوری
لیموترش۱ عدد
پودر پاپریکا و پول بیبربه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

برای شروع تهیه این سالاد تن ماهی را داخل یک قابلمه کوچک آب قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید سپس از آب داغ خارج بعد از خنک شدن درب آن را باز کنید و روغن اضافی را دور بریزید.

مرحله دوم: آماده سازی لوبیا

در ادامه لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخش گرفته شود سپس داخل آب ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود سپس در انتهای پخت لوبیا کمی نمک به آن اضافه کنید تا خوش طعم شود لوبیا را آبکش کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

جعفری را ساطوری ریز خرد کنید. گوجه فرنگی را مکعبی خرد کنید. هسته زیتون را خارج کنید و اسلایس کنید، پیاز را پوست گرفته و خلالی ریز خرد کنید حالا داخل یک کاسه بزرگ تن ماهی به همراه دیگر مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه سس

در ادامه سس مخصوص را باید تهیه کنید برای این کار داخل کاسه همه مواد را ریخته و آب ۱ عدد لیموترش را بریزید و خوب هم بزنید سپس روی سالاد بریزید و هم زده سپس سالاد را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

  1. شما می توانید از لوبیا چشم بلبلی استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید تن ماهی را بعد از پخت اولیه کمی تفت دهید.
  3. می توانید بجای جعفری از کاهو یا اسفناج استفاده کنید.
  4. شما می توانید این سالاد را فقط با روغن زیتون و آبلیمو و ادویه میل کنید و سس را حذف کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا سفید ساده، مجلسی و مقوی و لذیذ
5 (100%) 2 votes