طرز تهیه پودر سوخاری خانگی پفکی نارنجی عالی با نان تست

طرز تهیه آرد سوخاری

 

یکی از پر کاربردترین اصل های مهم آشپزی می باشد شما می توانید انواع کتلت ها سوخاری و کوکو ها را با آن تهیه کنید و با افزودن آن به غذاهای خود طعم و مزه دهید شاید این پودر ها به صورت آماده در مغازه ها وجود داشته باشد ولی تهیه آن در منزل با کمترین امکانات بسیار مقرون به صرفه می باشد شما می توانید از نان تست خشک شده یا نان باگت این پودرها را تهیه کنید اما کیفیت پودر سوخاری خانگی خیلی بیشتر از بسته بندی ها می باشد اگر برای تهیه ناگت مرغ یا مرغ های سوخاری می خواهید استفاده کنید بهتر است خودتان در منزل دست به کار شوید و این پودر را تهیه کنید شما می توانید در مقدار زیاد این پودر را تهیه کنید و در کابینت نگهداری کنید. شما می توایند طبق سلیقه و ذائقه خود ادویه ها را کم و زیاد کنید. البته اصلا مهم نیست چه نانی برای تهیه پودر سوخاری استفاده می کنید می تواند انواع نان حجیم یا بربری حتی باشد. حتی اگر غذاساز یا دستگاه برقی ندارید می توانید از گوشتکوب دستی استفاده کنید. امروز در پارسی دی پودر سوخاری با نان تست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نان تست۱بسته
زردچوبه۱ ق مربا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
پودر فلفل قرمز۱ ق چای خوری
پاپریکا۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
آویشن۱ ق چای خوری
پودر سیر۱ ق چای خوری
فلفل سیاه۱ ق چای خوری
پفک نمکی پودر شده۱ پیمانه

طرز تهیه پودر سوخاری نارنجی دانه درشت

مرحله اول: برشته کردن

ابتدا با چاقو دور قهوه ای نان تست را بگیرید و آن را به تکه های کوچک تقسیم کنید سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید  تکه های  نان تست را داخل آن قرار دهید و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها برشته و تست شوند.

مرحله دوم: خرد کردن نان

حالا بنا به سلیقه خود و بسته به میزان درشتی و ریزی که دوست دارید نان های تست شده را داخل هاون یا غذاساز ریخته و شروع کنید به خرد کردن مواد کنید در هاون خیلی بهتر است زیرا میزان درشتی و ریز مواد دست خودتان است اگر دوست دارید پودر سوخاری شما حالت پودری داشته باشد از غذاساز استفاده کنید ولی بهتر است کمی دانه درشت تر باشد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

پفک نمکی دلخواه را داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا پودر شود نان های خرد شده را داخل کاسه ریخته و به آن پفک نمکی و تمام ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید تا نان با ادویه ها به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم: تهیه پودر سوخاری نارنجی

به همین راحتی شما پودر سوخاری تهیه کردید می توانید آن را داخل ظرف شیشه ای ریخته و در کابینت نگهداری کنید اگر شما مقداری زیادی نان تهیه کردید می توانید فقط نان را خرد کرده و تست کنید و موقع استفاده به آن ادویه اضافه کنید شما از این پودر برای تهیه انواع سوخاری و غذاها می توانید استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پودر سوخاری دانه درشت و پفکی

  1. اگر شما زمان لازم را دارید نیازی به تست کردن مواد نمی باشد آن را داخل سینی ریخته و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا خشک شود.
  2. اگر دوست دارید نان تست شما قرمز تر باشد کمی زعفران دم کرده قبل از رفتن به فر روی نان ها بزنید.
  3. شما اگر فر ندارید می توانید نان ها را داخل تابه بدون روغن تفت دهید تا تست شود.
  4. شما می توانید از نان لواش یا نان باگت نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه

  • ارتباطات مبین نت ۲ سال پیش

    مطالب خیلی خوبی داشتی عالی بود من هرروز به سایت شما سر میزنم که آخرین مطالب سایت شمارو بررسی کنم واقعا عالیه

    پاسخ