طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی خوشمزه بدون ژلاتین برای کیک و شیرینی

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

 

یکی از محبوب ترین ها در سراسر دنیا می باشد. مارمالاد به میوه پوره شده گفته می شود که کاربردهای زیادی از جمله صبحانه پخت انواع کیک و شیرینی بخصوص شیرینی مشهدی و تزئین کیک را دارد. اما از بین همه مربا ها و مارمالادها توت فرنگی این میوه خوشمزه و خوش رنگ بهاری بسیار محبوب است و بیشتر افراد مارمالاد توت فرنگی را بیشتر دوست دارند زیرا دوست ندارند تکه های مربا زیر دندان احساس شود به همین دلیل مارمالاد را ترجیح می دهند. شما به راحتی می توانید در منزل مارمالاد درست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آبلیمو۱ ق غذا خوری

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی برای شیرینی

مرحله اول: آماده سازی

قسمت برگ ها توت فرنگی را بگیرید و قسمت سر اضافی آن را بگیرید اگر هر قسمت از توت فرنگی خرابی دارد با چاقو بگیرد سپس داخل لگن آب بریزید و بگذارید تا برای چند دقیقه بماند سپس آبکشی کنید این کار را انجام دهید تا توت فرنگی ها تمیز شود در انتها بگذارید کنار تا خشک شود.

مرحله دوم: افزودن شکر

داخل یک قابلمه با گنجایش مناسب یک لایه توت فرنگی بریزید سپس یک لایه شکر به همین ترتیب این کار را به صورت لایه لایه تکرار کنید تا شکر و توت فرنگی تمام شود سپس درب قابلمه را بگذارید و برای یک شب تا صبح یا ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا توت فرنگی ها آب بی اندازد.

مرحله سوم: میکس کردن

بعد از گذشت ۲۴ ساعت مخلوط قابلمه را داخل مخلوط کن یا به کمک گوشتکوب برقی خوب مواد میکس و پوره کنید این روش برای تهیه شیرینی مربایی بسیار پرکاربرد است سپس مخلوط بدست آمده را داخل قابلمه بریزید اما اگر دوست دارید تکه های توت فرنگی کمه خرد شده باشند که برای صبحانه مناسب است نیازی به میکس کردن نیست شما بسته به استفاده خود می توانید یکی از دو روش را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: پخت مارمالاد توت فرنگی

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاد مدام کف روی مارمالاد را بگیرید تا در انتها مارمالاد شفافی داشته باشید هر از چند گاهی هم بزنید تا مارمالاد کاملا غلیظ شود سپس در انتهای پخت آبلیمو را اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه از روی حررات بردارید و صبر کنید تا خنک شود سپس داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهدری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مارمالاد توت فرنگی فوری

  1. شما به دلخواه می توانید کمی وانیل نیز بریزید.
  2. افزودن آبلیمو باعث خوش رنگ شدن و مانع شکرک زدن می شود.
  3. اگر دوست دارید مارمالاد شما حالت ژله ای داشته باشد می توانید کمی پودر ژلاتین را در آب سرد حل کنید و زمانی که مارمالاد در حال غلیظ شدن است اضافه کنید.
  4. مقدار شکر بستگی به شیرینی توت فرنگی ها دارد می تواند کم و زیاد شود.
  5. اگر توت فرنگی ها ترش هستند آبلیمو را حذف کنید.
  6. بهتر است از توت فرنگی محلی استفاده کنید.
  7. اگر کف روی مارمالاد را نگیرید در انتها مارمالاد کدر و تیره می شود.
  8. از توت فرنگی ها کاملا رسیده استفاده کنید.
  9. مارمالاد بعد از خنک شدن غلیظ تر می شود.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه