طرز تهیه پوره گوجه فرنگی در خانه و شرایط نگهداری در فریزر

طرز تهیه پوره گوجه فرنگی

 

یکی از روش های بسیار خوب برای تهیه انواع غذاها، سوپ ها و خورشت ها می باشد که جایگزین رب گوجه فرنگی می باشد، پوره گوجه فرنگی یکی از مواد اولیه بسیاری از غذاهای ایرانی و بین‌المللی است که حتی می‌توان به ‌تنهایی آن را مصرف کرد. مصرف گوجه‌ فرنگی به صورت پوره یا نوشیدنی شما را از خواص بسیار این ماده غذایی سیراب می‌کند. این روزها در سراسر دنیا حرف از مواد مغذی و مفید گوجه فرنگی است. این صیفیجات خوش ‌‌رنگ و لعاب با داشتن ویتامین و آنتی اکسیدان‌های بسیار، سلامتی شما را بهبود می‌بخشد. شما می توانید در زمانی که گوجه قیمت مناسبی دارد این پوره را تهیه کنید و فریز کنید و در هر زمان که لازم داشتید می توانید استفاده کنید. شما می توانید پوره گوجه را بجوشانید و یا نجوشانده داخل فریزر قرار دهید یا به صورت کنسروی نگهداری کنید. امروز در پارسی دی پوره گوجه فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوجه فرنگی۳ کیلوگرم

طرز تهیه پوره گوجه فرنگی در خانه و نگهداری در فریزر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گوجه فرنگی ها را شسته و خرد کنید سپس به کمک گوشت کوب برقی یا غذاساز یا مخلوط کن گوجه ها را خوب پوره کنید اگر هیچکدام از وسایل برقی را در دسترس نداشتید می توانید رنده کنید.

مرحله دوم: جوشاندن

گوجه فرنگی ها را داخل تابه ریخته و کمی تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود سپس کمی روغن و نمک اضافه کنید و خوب مواد را تفت داده تا آب گوجه کشیده شود در این مرحله اگر دوست دارید پوره طعم دار درست کنید می توانید کمی حریره سیر و ادویه ها دلخواه استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه پوره گوجه فرنگی

وقتی آب پوره کشیده شد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود سپس پوره ها را داخل زیپ کیپ ریخته و محکم کنید و یا می توانید از قالب های یخ استفاده کنید و در فریزر قرار دهید سپس برای استفاده ۱۰ دقیقه از فریزر خارج کنید و برای انواع سوپ، آبگوشت و پلوها استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پوره گوجه فرنگی

  1. می توانید روغن و نمک را حذف کنید و به صورت خام پوره را فریرز کنید.
  2. بعد از شستن گوجه فرنگی ها بگذارید تا کاملا خشک شود سپس پوره کنید.
  3. قسمت های سفید رنگ گوجه فرنگی را در هنگام قاچ کردن بگیرد.
  4. در زیپ کیپ ها را خوب محکم کنید تا کپک نزند و هوا داخل آنها نشود.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه