طرز تهیه فاج شکلاتی فرانسوی خانگی ساده و سریع با پسته و فندوق

طرز تهیه فاج شکلاتی

 

یک نوع شیرینی بسیار خوشمزه است که نسبتا نرم و سنگین است و اصالت آن به کشور فرانسه بر می گردد. فاج شکلاتی همراه با انواع رنگ ها، شکلات ها و یا مغزهای مختلف تهیه می شود که هر کدام مزه و طعم خاص خود را دارند فاج ها یک میان وعده کامل هستند که می توانید آن را تهیه کنید و برای مهمانی و دورهمی خود استفاده کنید. فاج شکلاتی نیاز به فر و پختن ندارد و خیلی سریع و راحت تهیه می شود و نیاز به مواد زیادی ندارد شما به دلخواه خود می توانید از هر درصد از شکلاتی که دوست دارید این فاج را تهیه کنید و یا می توانید با دانه های انار برای شب یلدا تهیه کنید و یا به صورت تک نفره برش بزنید و یا مانند تبلت های شکلاتی با انواع میوه ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی فاج شکلاتی ساده و سریع را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکلات تخته ای۲۰۰ گرم
شیرعسلی۲۰۰ گرم
پسته و فندوق۱۰۰ گرم
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه فاج شکلاتی

مرحله اول : تست کردن پسته و فندوق

پسته و بادام را داخل تابه یا کف سینی فر ریخته و با شعله کم و یا دمای کم بمدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا تست شود سپس به اندازه دلخواه خرد کنید و می توانید مقداری را برای تزئین کنار بگذارید.

مرحله دوم : ذوب کردن شکلات

شکلات را با چاقو خرد کنید و بن ماری کنید بدین صورت که داخل کاسه ریخته و روی بخار کتری آب در حال جوش قرار دهید تا با بخار شکلات ها ذوب شوند دقت کنید نباید ذره ای آب وارد شکلات شود و یا می توانید در ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد بمدت ۱ دقیقه قرار دهید تا شکلات ذوب شود.

مرحله سوم : مخلوط کردن مواد

شیر عسل را به همراه وانیل به شکلات اضافه کنیم و هم بزنید تا یکدست شوند سپس تست شده فندوق و پسته را اضافه کنید و هم بزنید یک ظرف مربع با عمق مناسب را انتخاب کنید.

مرحله چهارم : تهیه فاج شکلاتی

کف ظرف مورد نظر را یا فویل و یا کاغذ روغنی بی اندازید سپس مایه شکلاتی را داخل ظرف ریخته و کمی پسته و فندوق روی مواد ریخته و با کاردک کمی فشار دهید تا پسته و فندوق کمی وارد داخل شکلات فرو برود سطح فاج را کاملا صاف کنید سپس ظرف را بمدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود سپس خارج کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید و تزئین کنید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه فاج شکلاتی

  1. می توانید به جای مغزها از میوه های مختلف استفاده کنید.
  2. می توانید از ترکیب شکلات تلخ و شیری استفاده کنید.
  3. فاج شکلاتی را می توانید تا ۱ هفته داخل محیط نگهداری کنید ولی اگر برای طولانی مدت بخواهید باید داخل یک ظرف دربسته بگذارید و در فریزر نگهداری کنید.
  4. مغزها قابل تغییر یا حذف هستند.
  5. اگر شیرعسل در دسترس نداشتید می توانید از خامه صبحانه استفاده کنید.
  6. می توانید فاج شکلاتی را داخل قالب سلیکونی طرحدار ریخته و تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه