طرز تهیه پاپ کورن مرغ خوشمزه و آسان به روش رستورانی

پاپ کورن مرغ

 

یک غذای بسیار خوشمزه می باشد که از قطعات کوچک مرغ تهیه می شود و به همین دلیل مرغ پاپ کورنی لقب گرفته است. تکه ها کوچک مرغ را مزه دار می کنند سپس داخل پودر سوخاری می زنند و یا مانند جوجه چینی مرغ ها را داخل مواد بنیه می زنند و در روغن داغ سرخ می کنند این ایده ابتدا توسط KFC ابداع شد اما از آن زمان تا الان گسترش پیدا کرد سپس در تمام ایالات متحده و فروشگاه ها موجود شد. مرغ پاپ کورنی یک ایده مناسب برای تولدها و مهمانی می باشد که می توانید در کنار غذاهای دیگر این غذا را تهیه کنید و به همراه سس کچاب میل کنید. امروز در پارسی دی پاپ کورن مرغ رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ بدون استخوان۲ عدد
ماست چکیده۴ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
بیکینگ پودر۳ ق چای خوری
آرد۲ پیمانه
آویشن۱ ق مربا خوری
آب۱ لیوان
پودر سوخاریبه مقدار لازم
نمک، پودر سیر، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاپ کورن مرغ رستورانی

مرحله اول: مرینت کردن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و داخل یک کاسه ریخته و به همراه ادویه ها و نمک و پیاز خلال شده خوب ماساژ دهید تا مزه دار شود و درب ظرف را بسته و بمدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن ماست

ماست را داخل کاسه ریخته و به آن بیکینگ پودر را افزوده و کمی صبر کنید تا بیکینگ پودر فعال شود سپس آویشن و آرد را به همراه کمی ادویه اضافه کنید و کم کم شروع به اضافه کردن آب کنید تا جایی که خمیر غلیظ بدست بیاد پس حتما آب را یکباره داخل مواد نریزید زیرا با توجه به جذب آردهای مختلف ممکن است بیشتر یا کمتر بخواهد.

مرحله سوم: تهیه مرغ پاپ کورن

داخل یک تابه با عمق مناسب روغن ریخته تا داغ شود سپس مرغ های مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و ابتدا داخل آرد بزنید سپس داخل خمیر بزنید و در انتها داخل پودر سوخاری بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و به همراه سس و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاپ کورن مرغ

  1. می توانید برای رژیمی تر شدن مرغ ها آن ها را در فر از قبل گرم شده یا هواپز تهیه کنید.
  2. در حین سرخ شدن حرارت باید ملایم باشد تا مرغ ها پف کنند و مغز پخت شوند.
  3. برای مزه دار کردن مرغ ها می توانید از ادویه ها و مواد دلخواه استفاده کنید.
  4. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید مرغ ها را با سیر مرینت کنید.
  5. مرغ ها را به اندازه حبه قند خرد کنید.
  6. می توانید به پودر سوخاری خود کمی پنیر پارمزان اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه