طرز تهیه پنکیک هویج و گردو پف دار و مقوی با دستور سرآشپز

 

طرز تهیه پنکیک هویج

 

پنکیک یکی از صبحانه های بسیار خوشمزه و مقوی است که شما می توانید این پنکیک را این بار با هویج تهیه کنید برای این رسپی نیاز به آب هویج دارید می توانید خودتان در منزل تهیه کنید یا مقداری از بیرون بگیرید و برای شروع صبج پر انرژی و جذاب این پنکیک های زیبا و تپل را سرو کنید. پنکیک هویج طعم و مزه خوبی دارد و می توانید به دلخواه کمی گردو نیز اضافه کنید. برای پخت پنکیک باید حتما از تابه نچسب استفاده کنید و در حد چرب شده تابه را چرب کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک صبحانه

 

مواد لازم

آب هویج۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱.۵ پیمانه
روغن۱/۴ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
گردوبه دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی

 

طرز تهیه پنکیک هویج

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید، هویج را بشورید و به کمک آبمیوه گیری بگیرید یا از آب هویج آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه تخم مرغ و شکر و وانیل را بریزید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارچ شود و کمی حجیم شود بعد آب هویج و روغن را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام چند ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه پنکیک هویج

حالا باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک مواد را فولد کنید تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله چهارم: پخت پنکیک هویج

داخل تابه را کمی چرب کنید و بعد از مایه پنکیک داخل تابه بریزید و برای ۲ دقیقه صبر کنید تا روی پنکیک حباب بزند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بدین ترتیب همه مواد را تهیه کنید و روی هم قرار دهید و با عسل یا میوه دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک بدون شیر

 

فوت و فن های دستور پخت پنکیک هویج

  1. با جایگزین کردن شیر بجای آب هویج پنکیک شیر خواهید داشت.
  2. شما با این مقدار مواد حدود ۵ عدد پنکیک هویج تپل خواهید داشت و می توانید مواد را دو برابر کنید.
  3. اگر دوست دارید گردو اضافه کنید در انتها و موقع افزودن آرد کمی گردو خرد شده به مواد اضافه کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک ژاپنی

از
1
دیدگاه