طرز تهیه کاپ کیک ویتامینه خوشمزه و آسان و مقوی با گردو و کشمش گام به گام

طرز تهیه کاپ کیک ویتامینه

 

کاپ کیک ها جزء کیک های بسیار خوشمزه و فوری هستند که شما می توانید با قالب مافین و یا بدون قالب داخل کپسول های مقوایی تهیه کنید که دیگر نیازی به قالب مافین ندارد و خیلی راحت تر است. کاپ کیک ویتامینه جزء کاپ کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که با سیب و هویج و کشمش و گردو تهیه می شود و شما می توانید این کاپ کیک مقوی را برای مهمانی ها و یا برای عصرانه به همراه یک لیوان چای یا قهوه تهیه کنید و یا می توانید به منو کافه های خود اضافه کنید و در کنار یک دمنوش سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک ویتامینه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر۳/۴ لیوان
سیب۱ عدد
هویج۱ عدد
روغن مایع۱/۲ لیوان سر پر
گرو خرد شده۱/۳ لیوان
کشمش۱/۳ لیوان
دارچین۱ ق مربا خوری
بیکینگ پودر۲.۵ ق غذا خوری
آرد۲ لیوان
ونیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک ویتامینه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود، سپس مواد را به کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و گردو را کمی خرد کنید و هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید، سیب را نیز پوست بگیرید و رنده درشت بزنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن شکر و وانیل را اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود و بعد در طول هم زدن دورگیری کنید تا تخم مرغ به خوبی هم بخورد، سپس روغن را اضافه کنید و هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس طی سه مرحله به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک ویتامینه

در ادامه باید سیب و هویج رنده شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کشمش و گردو را نیز بریزید و با لیسک مواد را هم بزنید تا به خورد هم برود. حالا کپسول های کاغذی را داخل قالب مافین قرار دهید و از مواد داخل آن بریزید به طوری که ۱ انگشت خالی بماند یا ۳/۴ قالب پر شود و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کاپ کیک ویتامینه پخته شود و اگر می خواهید بدون فر این کاپ کیک ویتامینه را تهیه کنید کافی است مواد را داخل لیوان های چرب شده بریزید و داخل قابلمه که از قبل آب جوش ریختید بریزید به طوری که ۱/۴ لیوان داخل آب باشد و بعد روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک ویتامینه

  1. می توانید مواد را داخل یک قالب بزرگ بریزید و مانند کیک تهیه کنید.
  2. با این مقدار مواد حدود ۱۵ عدد کاپ کیک خواهید داشت.
  3. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کاپ کیک ویتامینه خوشمزه و آسان و مقوی با گردو و کشمش گام به گام
5 (100%) 1 votes