طرز تهیه حلوا پسته شیک و با طعم فوق العاده برای مهمانی

طرز تهیه حلوا پسته

 

حلوا ها طعم و مزه بسیار خوبی دارند و در واقع یک نوع شیرینی ایرانی است که از گذشته تا به امروز در شهر های مختلف این حلوا در طعم ها و شکل های مختلف تهیه می شود که شما می توانید این حلوا پسته را با طعم پسته و عطر گلاب و هل در خانه تهیه کنید. حلوا پسته با آرد سفید تهیه می شود و می توانید به راحتی داخل قالب های مختلف سیلیکونی بریزید و در یخچال قرار دهید و این حلوای خوشمزه را سرو کنید. این حلوا بسیار نرم و لطیف است و شما می توانید داخل تارت قرار یا سینی قرار دهید و به راحتی تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا پسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱/۲ پیمانه
پودر قند۱/۲ پیمانه
پودر پسته۱/۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
پودر هل۱ ق چای خوری
گلاب۱ ق غذا خوری

طرز تهیه حلوا پسته

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا باید آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و خوب با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی اصلا نباید تغییر رنگ دهد و زمانی که عطر خوش آرد بلن شد نوبت اضاقه کردن کره می باشد و بعد کره هم دمای محیط را به آرد اضافه کنید و هم بزنید و با پشت کفگیر فشار بیاورید تا کره به خورد آرد برود.

مرحله دوم: افزودن پودر پسته

در ادامه زمانی که کره حسابی به خورد مواد رفت باید تابه را از روی حرارت بردارید. پودر قند را نیز اضافه کنید و هم بزنید و با پشت قاشق یا کفگیر هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد پودر هل تازه و پودر پسته را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید وتا مواد حسابی ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه حلوا پسته

در ادامه باید گلاب را اضافه کنید و هم بزنید مواد بهم بچسبد اگر پودری باشد و بهم نچسبد کمی کره ذوب شده به مواد اضافه کنید و یا اگر خیلی چسبناک بود و به دست چسبید می توانید پودر پسته به مواد اضافه کنید، برای تست چسبندگی از حلوا بردارید و در دست گرد کنید اگر راحت فرم گرفت و گرد شد و پودر نشد یعنی حلوا آماده شده است. از مواد به اندازه دلخواه بردارید و با دست گرد کنید و به دلخواه داخل پودر پسته بغلطانید و می توانید برای سرو داخل نان تازت یا کپسول کاغذی قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا پسته

  1. شما می توانید میزان شیرینی مواد را بچشید و اگر دوست داشتید پودر قند بیشتری اضافه کنید.
  2. بهتر کره را با روغن یا مارگارین جایگزین نکنید زیرا طعم کره در حلوا محسوس است.
  3. آرد به هیچ وجه نباید تغییر رنگ دهد، پس آرد را خوب تفت دهید تا فقط بوی خامی آن گرفته شود و می توانید برای یک دست شدن حلوا پس از تفت خوردن نیز یک بار الک کنید و مجدد به تابه برگردانید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه