طرز تهیه کرپ انبه خوشمزه و مخصوص دسر اصیل فرانسوی

طرز تهیه کرپ انبه فرنسوی , دستور کرپ انبه خوشمزه , xvc jidi v hkfi

 

یکی از انواع دسرهای محبوب و مجلسی در سراسر جهان است که به عنوان یک دسر تابستانی شناخته می شود. این دسر خوشمزه و بسیار شیک اصالتی فرانسوی دارد و می تواند یک گزینه مناسب برای دسر مهمانی ها و مجالس باشد.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر کرپ انبه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کرپ انبه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه کرپ انبه با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

انبه۱ عدد
شیر۱ فنجان
تخم مرغ۲ عدد
آرد۳ ق غذا خوری
بستنی وانیلی۱ لیوان
خامه۲ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکر۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کرپ انبه

برای تهیه کرپ انبه فرانسوی ابتدا سس کراپ را آماده می کنیم.خامه را ۱۵ دقیقه از قبل از یخچال بیرون می اوریم تا با دمای محیط سازگار شود.انبه را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم

و انبه ها را داخل آن می ریزیم و شکر قهوه ای را نیز به آن می افزاییم و مداوم تفت می دهیم تا شکر جوش بخورد و کاراملی شود و تابه را از روی حرارت بر می داریم و خامه را به مواد اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

سپس تخم مرغ ها را در کاسه ای می شکنیم و با همزن برقی خوب آن ها را می زنیم و آرد را کم کم اضافه می کنیم و بعد شیر و وانیل را نیز می افزایییم و خوب با هم مخلوط می کنیم وتابه ای نچسب را روی حرارت کم قرار می دهیم تا کمی داغ شود

و با قلمو کف تابه را چرب می کنیم و مایه را به سه قسمت تقسیم می کنیم و در سه مرحله در تابه می ریزیم. مرحله اول یک قسمت را که می ریزیم خیلی سریع کراپ در تابه حالت می گیرد و شروع می کنید به سوزن سوزن شدن.

توجه داشته باشید که کرپ خیلی راحت از ماهیتابه جدا می شود پس از پخت یک طرف آن را با کفتگیر بر می گردانیم تا طرف دیگرش نیز پخته شود و در بشقابی قرار می دهیم و دو قسمت دیگر کراپ ها را نیز به همین روش آماده می کنیم.

در آخر کراپ ها را در بشقاب ها می گذاریم و از سس آماده شده روی آنها می ریزیم و بستنی لیوانی را با اسکوپ بر می داریم و کنار کراپ های انبه قرار می دهیم و می توانیم شکلات تلخ را آب کنیم و روی بستنی ها را با آن تزئین کنیم.نوش جان

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه
source : victualmemo