خواص چای قاصدک

خاصیت های درمانی چای و دمنوش گل قاصدک

خواص چای قاصدک

چای قاصدک چه خواصی دارد؟

گل قاصدک چیست؟

گل قاصدک یا خبر رسانک با نام علمی Taraxacum گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن به ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه دارای ریشه‌ای است به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد که پر از شیرابه سفید رنگی می‌باشد. که به‌ طور خودرو در بیشتر مزرعه‌ها و دشت‌ها، در وسط چمن، حاشیه شوره‌زار، کنار جاده‌ها و اراضی بایر و به‌طور کلی در همه جا می‌روید. این گل در طب سنتی به نام طرخشقون معروف است. که به نام‌های دیگری چون هند بابری، خبر آور، کاسنی بری و دندان شیر نیز معروف است.

خاصیت های دارویی گل قاصدک

این گل نه تنها به عنوان گلی زیبا درسراسر دنیا روییده میشود. بلکه باتوجه به مطالعات اخیر نشان داده شده که ریشه های این گیاه حاوی مواد بسیار معجزه آسایی از جمله مواد مغذی، فیبر، ویتامین ها، بتاکاروتن و مواد معدنی دیگری است که برای سلامت انسان بسیار مفید است. جز آنتی اکسیدان ها محسوب شده و باعث ازبین بردن مشکلات بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول ، تنظیم قند خون ، کاهش التهاب ، کاهش فشارخون ، افزایش روند کاهش وزن و چربی سوزی ، کاهش خطرات و ابتلا به سرطان ها ، تقویت سیستم جگر ، سلامت پوست ، ادرارآور ، محرک اشتها ، مشکلات هضم به خصوص مشکل هضم چربی ،افزایش هضم غذا ، تسکین دردهای روماتیسم ، ضد نفخ ، ضد تومور ، مسهل ، ضدعفونی کننده ، مقوی کبد و مقوی معده را به همراه دارد.

خواص درمانی چای و دمنوش گل قاصدک

چای قاصدک برای سفت کردن پوست شکم

اگر به دنبال یک گیاهی دارویی برای سفت کردن پوست شکم هستید می توانید از چای قاصدک کمک بگیرید.

این گیاه دارویی باعث می شود تا عملکرد کبد شما بهبود پیدا کند. چای قاصدک باعث می شود تا آب حبس شده در بدن از بین برود. همچنین شما می توانید این ادویه را با ادویه های دیگر ترکیب کنید تا چربی های شکم شما از بین برود.

چای قاصدک برای درمان راشیتیسم

گیاه قاصدک دارای مواد مغذی و ویتامین های آ، سی، دی و بی می باشد. مواد معدنی موجود در قاصدک شامل آهن، منیزیم، پتاسیم و روی می باشد.

همچنین در گیاه قاصدک منگنز، مس، کولین، کلسیم و بور و سیلیکون وجود دارد.

گیاه قاصدک یک گیاه دارویی می باشد که برای درمان راشیتیسم موثر است.

چای قاصدک برای درمان درد آرتریت

برگ های گیاه قاصدک دارای خواص ضدالتهابی برای بدن می باشد. برگ های قاصدک دارای اینترلوکین می باشد که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود.

گیاه قاصدک یک مهارکننده برای دردهای آرتریت می باشد. این گیاه برای سلامت استخوان ها ضروری می باشد.

گیاه قاصدک سرشار از ویتامین آ و ویتامین سی می باشد. اسید لینولئیک موجود در گیاه قاصدک یکی از اسیدهای چرب ضروری بدن می باشد که واکنش های ایمنی بدن را تنظیم می کند.

دمنوش ریشه قاصدک برای درمان سنگ کلیه

همانطور که گفته شد برگ های گیاه قاصدک دارای خواص ضد التهابی می باشد، این گیاه به کاهش درد و تورم کمک می کند. گیاه قاصدک باعث می شود تا سنگ کلیه درمان شود. پتاسیم موجود در این گیاه باعث می شود تا ریشه ی آن خاصیت ادرارآور داشته باشد.

توجه داشته باشید که گیاه قاصدک می تواند با داروهای ضد فشار خون و دیابت تداخل داشته باشد. اگر این داروها را مصرف می کنید بهتر است از ریشه قاصدک برای درمان سنگ کلیه استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد تداخل و مشکلات دیگر در بدن می شود.

دمنوش ریشه قاصدک برای از بین بردن خال

گیاه قاصدک باعث درمان خال می شود، شیره موجود در ریشه و ساقه قاصدک دارای خاصیت پاک کنندگی می باشد و باعث از بین بردن خال، زخم و جوش می شود.

چای گیاه قاصدک برای پایین آوردن سطح کراتنین

شما می توانید با کمک چای قاصدک به راحتی سطح کراتینین بدن را کاشه دهید. این چای ادرار آور بوده و باعث حذف سموم از بدن می شود. شما می توانید به راحتی با ریشه قاصدک عملکرد کلیه خود بهبود ببخشید و تورم ناشی از احتباس آب را کاهش دهید.

چای قاصدک برای آب آوردن شکم

می دانید که ریشه قاصدک دارای خواص طبیعی برای بدن می باشد. این ماده یک دیورتیک طبیعی می باشد. شما می توانید مایع اضافی موجود در شکم را کاهش دهید. ریشه قاصدک باعث فرآیند بهتر غذا می شود و اثرات ضدالتهابی دارد.

چای قاصدک و دمنوش برای نارسایی کلیه

همانطور که بالا اشاره شد چای قاصدک برای نارسایی های کلیوی بسیار مفید می باشد. این گیاه دارای مواد معدنی، پروتئین، دیورتیک و ویتامین می باشد.

برای درمان نارسایی کلیه و سلامت کلیه می توان از گیاه قاصدک استفاده نمود. این گیاه باعث افزایش دفع و تولید ادرار می شود.

ویتامین های مختلفی در برگ قاصدک وجود دارد که شامل ویتامین ب، ویتامین آ، ویتامین سی و دی می باشد.

دانشمندان معتقدند که نوشیدن چای قاصدک باعث جلوگیری از نارسایی کلیه می شود.

چای گل قاصدک برای گل مژه

اگر می خواهید از دست گل مژه راحت شوید بهتر است از چای قاصدک استفاده کنید.

شما می توانید برای مبارزه کردن با باکتری های مختلف چای قاصدک را میل کنید.

برای این کار می توانید یک کیسه چای قاصدک را بجوشانید و بگذارید کمی خنک شود. از ترکیب بدست آمده روی چشم های خود استفاده کنید.

چای قاصدک برای سنگ کیسه صفرا

چای قاصدک برای کبد مفید می باشد و به عملکرد کیسه صفرا کمک می کند. شما می توانید از برگ قاصدک برای زیاد شدن دفع صفرا از کبد استفاده کنید. این کار باعث می شود تا سموم اضافی از بدن خارج شود. این گیاه باعث تحریک کیسه صفرا می شود. شما می توانید برای درمان سنگ کیسه صفرا از چای قاصدک استفاده کنید. برگ های قاصدک را می توانید به سالاد خود اضافه کنید.

چای قاصدک برای درمان ادم یا ورم بدن

گیاه قاصدک دارای خاصیت آنتی اکسیدانی مختلف برای سلامت بدن می باشد. شما می توانید برای کاهش حبس مایعات در بدن خود از این گیاه استفاده کنید. چای قاصدک را دو بار در روز میل کنید تا از خاصیت آن بهره مند شوید.

دمنوش قاصدک برای درمان جوش صورت نوزاد

شما می توانید با مصرف دمنوش قاصدک جوش های صورت نوزاد خود را درمان کنید. ریشه این گیاه باعث تقویت پوست شده و باکتری های موجود پوست را از بین می برد. دمنوش قاصدک برای درمان جوش صورت نوزاد بسیار مفید می باشد.

دمنوش قاصدک برای درمان نفخ معده

اگر از بیماری های معده رنج می برید بهتر است از دمنوش قاصدک استفاده کنید چرا که باعث از بین بردن نفخ می شود.

مضرات چای قاصدک

تا به اینجای امر از فواید چای ریشه قاصدک آگاه شده اید، در این قسمت می خواهیم در مورد مضرات این گیاه صحبت کنیم.

اگر از کانال های مسدود شده صفرا یا مشکلات مثانه رنج می برید بهتر است قبل از مصرف چای ریشه قاصدک با پزشک خود مشورت کنید.

خواص انواع چای