طرز تهیه کوکو پونه خوشمزه و آسان با آرد سفید و تخم مرغ

طرز تهیه کوکو پونه

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که همان طور که مشخص است از پونه برای تهیه آن استفاده می شود و کوکو بسیار خوشمزه و ساده ای می باشد و می توانید برای نهار و شام به همراه نان تازه سرو کنید این کوکو طعمی همانند کوکو سبزی دارد و می توانید مواد کوکو را داخل قالب ریخته و یا با قاشق داخل تابه بریزید و سرخ کنید و یا در فر نیز می توانید قرار دهید اما گیاه پونه یک گیاه معطر می باشد که در دشت های حاصل خیز ایران وجود دارد و بیشتر در مناطق گرمسیر می روید و طبع گرم و خشک دارد اما گیاه پونه مقادیر زیادی کلسیم و پتاسیم آهن دارد که می تواند برای سرما خوردگی و هضم غذا و مفید برای سرما خوردگی و درمان معده درد و برای آرامش خواب و درمان اسهال بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه کوکو پونه با آرد سفید و تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پونه کوهی۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو پونه

مرحله اول: آماده سازی

پونه کوهی را پاک کنید و بشورید سپس با چاقو آن را ساطوری ریز کنید و یا می توانید داخل غذاساز ریخته و آن را خرد کنید سپس داخل کاسه بریزید و در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز را داخل یک صافی ریخته و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن کامل گرفته شود سپس سیرها را پوره کنید و یا رنده بزنید و به همراه پیاز به پونه اضافه کنید سپس آرد و ادویه ها را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را بهتر است داخل یک کاسه ریخته و جداگانه با همزن دستی یا برقی بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند و به مواد کوکو اضافه کنید و هم بزنید اگر نیاز بود در این مرحله یک تخم مرغ دیگر اضافه کنید و اگر خیلی مواد شل بود کمی آرد بیشتری اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو پونه

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس مواد کوکو را داخل تابه ریخته و سطح آن را صاف کنید سپس درب تابه را برای ۱۰ دقیقه قرار دهید تا خودش را بگیرد و سپس درب تابه را برداشته و بگذارید تا خوب سرخ شود سپس کوکو را برگردانید تا طرف دیگر آن سرخ شود سپس به همراه گوجه سرخ شده و نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت  کوکو پونه

  1. می توانید مواد کوکو را داخل قالب های شکل دار بریزید و سرخ کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی شوید تازه یا خشک نیز به این کوکو اضافه کنید.
  3. پونه کوهی محلی عطر و بوی بیشتری دارد.
  4. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  5. بهتر است از آرد سفید استفاده شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه