طرز تهیه پودینگ انبه ساده و خوشمزه با خامه و پودر ژلاتین

طرز تهیه پودینگ انبه

 

یکی از خوراکی ها و یا دسرهای بسیار خوشمزه است که با انبه تهیه می شود و برای فصل تابستان که انبه بیشتر یافت می شود بسیار مناسب است و می توانید برای مهمانی و دورهمی این پودینگ خوشمزه را تهیه کنید. پودینگ ها بافت بسیار نرم و لطیفی دارند و در طعم ها و مزه های مخلتفی تهیه می شود. این پودینگ به صورت آماده در مارکت ها وجود دارد ولی تهیه آن در خانه هم سالم تر و هم لذت بخش تر می باشد شما می توانید این پودینگ را به همراه میوه های دیگر یا ترکیبی از پودینگ انبه و پاناکوتا ساده تهیه کنید و به صورت تک نفره آن را سرو کنید. امروز در پارسی دی پودینگ انبه با خامه و پودر ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

انبه۱۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
شکر۳ الی ۴ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۱ ق مربا خوری
آب۵ ق غذا خوری

طرز تهیه پودینگ انبه با خامه و پودر ژلاتین

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا آب سرد را داخل یک کاسه بریزید و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید سپس روی بخار غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و بگذارید تا ذرات ژلاتین حل شود و یا می توانید برای بن ماری کردن ژلاتین به مدت ۱ دقیقه با قدرت ۹۰۰ وات در ماکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: افزودن انبه

انبه را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کرده و پوستش را بگیرید سپس خرد کنید و داخل غذاساز و یا مخلوط کن ریخته و ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه خوب مواد پوره یکدست شوند می توانید از گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: افزودن شکر و خامه

در ادامه شکر و خامه را داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا قاشق مواد را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود سپس به مخلوط انبه پوره شده اضافه کنید و چند دقیقه بگذارید تا مواد هم بخورد و یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه پودینگ انبه

حالا دسر ما آماده شده از قبل لیوان های تک نفره را انتخاب کنید و دسر را داخل آنها بریزید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس برای سرو از یخچال خارج و روی آن را با برش های انبه و کمی خامه قنادی به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پودینگ انبه

  1. می توانید داخل یک قالب پلاستیکی یا فلزی را چرب کنید و به صورت ژله آن را سرو کنید ولی برای این کار باید ۲ ق غذا خوری ژلاتین بریرید تا به صورت قالبی خارج شود.
  2. اگر دوست دارید حالت پودینگ داشته باشد و داخل همان ظرف سرو شود مقدار ژلاتین را طبق دستور بریزید.
  3. اگر دوست دارید پودینگ شما رنگ بیشتری داشته باشد کمی از رنگ خوراکی استفاده کنید.
  4. اگر برای تهیه دسر عجله دارید در فریزر قرار دهید ولی دقت کنید نگذارید دسر یخ بزند.
  5. می توانید ترکیبی از ژله و پودینگ تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پودینگ انبه ساده و خوشمزه با خامه و پودر ژلاتین
5 (100%) 1 votes