طرز تهیه شیرین عسل خانگی با ساقه طلایی و ژله به روش بازاری

طرز تهیه شیرین عسل خانگی

 

یکی از خوشمزه ترین و نوستالوژیک ترین تنقلات می باشد که همه ما حتما طعم و مزه آن را چشیده ایم و آنقدر دوست داشتنی و فراموش ناشدنی است که با وجود تنوع تنقلات فراوان باز ما هوس این شیرینی خوشمزه با روکش شکلات و کرم مخصوص آن که امروز در طعم های مختلف تهیه شده است را خواهیم کرد. تهیه یک سری شیرینی و تنقلات در خانه واقعا کار لذت بخش و دوست داشتنی می باشد که شیرین عسل یکی از آنها می باشد که ما سعی کردیم راحت ترین رسپی را برای شما جمع آوری کنیم تا با چند قلم مواد بتوانید به راحتی در منزل این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرین عسل خانگی با ساقه طلایی و ژله به روش بازاری و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پودر ژله موز یا آلوورا۱ بسته
آب جوش۱/۳ پیمانه
بیسکویت ساقه طلایی۲ بسته
شکلات تخته ای۳۰۰ گرم
روغن مایع۵ ق غذا خوری
اسانس موز دلخواهچند قطره

طرز تهیه شیرین عسل خانگی با ژله و ساقه طلایی

مرحله اول: آماده سازی ژله

ابتدا ژله مورد نظر را داخل کاسه ریخته و به آن آبجوش اضافه کنید سپس بن ماری کنید یعنی روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا دانه های ژله ذوب شود می توانید از مایکروفر یا سولاردم به مدت ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ برای بن ماری کردن ژله استفاده کنید در ادامه صبر کنید کمی خنک شود سپس اسانس موز را اضافه کنید.

مرحله دوم: هم زدن ژله

وقتی کمی از حرارت افتاد با دور تند همزن برقی شروع به هم زدن کنید تا جایی که مانند خامه به رنگ سفید دربیاد و سفت شده باشد غلظتی نه زیاد سفت و نه شل داشته باشد تا بتوانید روی محصولات پایپ کنید حالا ژله بدست آمده را داخل قیف بریزید.

مرحله سوم: افزودن ژله به بیسکویت

حالا بیسکویت ساقه طلایی را در دست بگیرید و مقداری از مواد ژله را روی آن بریزید و یک بیسکویت دیگر روی مواد قرار دهید کمی فشار دهید سپس برای نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا بیسکویت رطوبت ژله زده شده را به خود بگیرند و کمی نرم شوند.

مرحله چهارم: تهیه شیرین عسل با ژله

حالا شکلات را خرد کنید و داخل کاسه ریخته و بن ماری کنید و یا در سولاردم قرار دهید تا ذوب شود سپس روغن مایع را افزوده و هم بزنید تا روان شود در ادامه شیرین عسل ها را داخل شکلات خوب بزنید تا تمام قسمت آن شکلاتی شود سپس روی یک توری فلزی قرار دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت شیرین عسل بازاری بدون فر

  1. افزودن روغن مایع به شکلات باعث می شود شکلات زیاد خشک نشود و خوردن آن آسان تر باشد.
  2. می توانید خود در منزل بیسکویت ساده تهیه کنید.
  3. اگر ژله طعم دار استفاده می کنید نیازی به افزودن اسانس نیست ولی اگر آلوورا زدید حتما کمی اسانس بزنید.
  4. در ابتدا قبل از هم زدن می توانید ۲ ق غذا خوری شکر یا عسل به ژله اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه

  • Zahra ۴ ماه پیش

    سلام اگه اب بیشتر بریزیم مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۴ ماه پیش

      نه اصلا باعث شل شدن مواد می شود

      پاسخ