طرز تهیه شوید پلو با گوشت ماهیچه یا گردن مجلسی بدون رب

طرز تهیه شوید پلو با گوشت

 

یکی از روش های تهیه شوید پلو می باشد اما این بار به صورت مجلسی با گوشت که بسیار طعم و مزه خوبی دارد. شوید پلو یکی از پلو های محبوب ما ایرانی ها می باشد که از سبزی شوید تهیه می شود شما می توانید در تهیه این پلوها از شوید تازه یا شوید خشک استفاده کنید البته باید در نظر بگیرید شوید خشک عطر و بوی بیشتری دارد ولی می توانید از مخلوط هر دو استفاده کنید. شما برای انتخاب گوشت می توانید از گردن یا ماهیچه و یا گوشت خورشتی استفاده کنید. شوید در کنار طعم بی نظیرش خواص زیادی دارد زیرا دارای آنتی اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند همچنین از پیشگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارد. امروز در پارسی دی شوید پلو با گوشت ماهیچه یا گردن مجلسی بدون رب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت ماهیچه یا گردن یا راسته۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
برنج۳ پیمانه
شوید تازه۲۰۰ گرم
شوید خشک۲ ق غذا خوری
هویج۲ عدد
سیر۱ حبه
چوب دارچین۱ تکه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شوید پلو با گوشت ماهیچه یا گردن بدون رب

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا پیازها را نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شیشه ای شود سپس سیر را نیز اضافه کنید و کمی زردچوبه بزنید و تفت داده تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

حالا گوشت مورد نظر را روی پیاز ها خرد شده قرار دهید و کمی زعفران و فلفل سیاه بزنید و خوب با پیاز تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بعد هویج حلقه شده را به همراه چوب دارچین اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت گوشت

حالا که مواد خوب تفت خوردن ۱ لیوان آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و برای ۲ ساعت بگذارید تا گوشت خوب پخته شود سپس چوب دارچین را از گوشت جدا کنید و کمی نمک به آن اضافه کنید و بگذارید تا سس غلیظ و گوشت نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه شوید پلو

برای شوید پلو برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوش بیاد سپس کف روی برنج را بگیرید و کمی که برنج نیم پز شد شوید تازه خرد شده به همراه شوید خشک را اضافه کنید و بگذارید تا دانه های برنج خوب نرم شود سپس برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و شوید پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتهای پخت کمی کره یا روغن به برنج اضافه کنید و بعد شوید پلو را داخل دیس کشیده و با گوشت پخته سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شوید پلو با گوشت مجلسی

  1. افزودن هویج اختیاری و قابل حذف است.
  2. می توانید از پودر دارچین نیز استفاده کنید ولی پودر دارچین رنگ خورش را تیره می کند و بهتر از چوب دارچین استفاده شود.
  3. می توانید به مواد گوشتی بعد از پخت رب تفت داده اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
14
دیدگاه