طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس ساده، رژیمی و خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس

 

یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده و رژیمی می باشد که می توانید آن را تهیه کنید شما می توانید مرغ را نیز حذف کنید و تا به صورت گیاهی این سالاد را داشته باشید. شما می توانید از انواع سبزیجات دلخواه در این سالاد استفاده کنید حتی می توانید از میوه های مختلف نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید، اگر از سالاد الویه و ماکارونی خسته شدید و دوست دارید طعم جدیدی را تست کنید می توانید این سالاد کرفس را تهیه کنید و از طعم و مزه خوشمزه آن لذت ببرید. امروز در پارسی دی سالاد مرغ و کرفس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
ساقه کرفس۳ عدد
ذرت۱/۲ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
خیارشور۱۰ عدد
جوانه ماش۱ بسته
سس مایونز۲ ق غذا خوری
سس خردل۱ ق غذا خوری
ماست۱ ق غذا خوری
آبلیموترش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس رژیمی و مجلسی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا پیاز را پوست کنده و ۴ قاچ کنید سپس به همراه سینه مرغ و برگ و بو نمک فلفل سیاه و کمی زردچوبه و آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید روی حرارت تا پخته و سینه نرم شود سپس از آب مرغ خارج کنید و به صورت ریش ریش خرد کنید (می توانید آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ یا استاک مرغ استفاده کنید).

مرحله دوم: آماده سازی ذرت و سیب زمینی

سیب زمینی ها را خوب شسته و به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و آبپز کنید سپس پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد کنید، ذرت را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو آماده ذرت استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

ساقه کرفس را شسته و به اندازه دلخواه خرد کنید، خیار شور را نیز شسته و خرد کنید حالا داخل یک کاسه بزرگ مرغ و ذرت و سیب زمینی و کرفس و خیارشور و جوانه را ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه سالاد کرفس

در ادامه داخل یک کاسه کوچک ماست و سس مایونز و خردل و ادویه ها و آبلیموترش را ریخته و هم بزنید سپس روی سالاد بریزید و مواد را خوب زیر و رو کنید سپس روی سالاد پوشانده و برای ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود سپس به دلخواه با برگ جعفری یا برگ کرفس تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد مرغ و کرفس

  1. می توانید به جای آبپز کردن مرغ آن را به صورت گریل تهیه و روی سالاد قرار دهید.
  2. به دلخواه از کمی کشمش نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید از کنسرو سبزیجات که شامل نخود و ذرت است استفاده کنید.
  4. به دلخواه از کمی کاهو نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس ساده، رژیمی و خوشمزه و مجلسی
5 (100%) 1 votes