طرز تهیه پودر پیاز خانگی عالی، ساده و سالم با فر و سولاردم

طرز تهیه پودر پیاز

 

یکی از چاشنی انواع غذاها می باشد که می توانید انواع خورشت و پلوها و غذاها سنتی و مدرن را با آن تهیه کنید. این چاشنی رنگ و لعاب خاصی به غذاها میدهد مخصوصا سوپ ها که می خواهید لعاب دار باشد. البته برای تهیه انواع سس ها و تهیه سوسیس و کالباس نیز پر کاربرد است. شما می توانید پودر پیاز را به صورت آماده تهیه کنید ولی تهیه آن در منزل هم کار آسان و هم سالم تر است و مطمئن باشید عطر و بوی بیشتری دارد. حتما برای خشک کردن پیاز اصلا نباید از آفتاب استفاده کنید چون پیاز وقتی در محیط باز قرار بگیرد میکروب ها را به خودش جذب می کند شما می توانید از فر یا سولاردم برای خشک کردن پیاز استفاده کنید. امروز در پارسی دی روش تهیه پودر پیاز خانگی با فر و سولاردم را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پیاز۵۰۰ گرم

طرز تهیه پودر پیاز خشک خانگی

مرحله اول: آماده سازی پیاز

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید سپس با یک پارچه تمیز آب پیاز را بگیرید سپس حلقه های پیاز را از هم جدا کنید.

مرحله دوم: خشک کردن پیاز با فر

داخل سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید و حلقه های پیاز را روی سینی بچینید اصلا نباید پیازها روی هم قرار بگیرند فر را با کمترین درجه که دارد روشن کنید و سینی فر را داخل فر قرار دهید و برای ۲ ساعت بگذارید تا پیازها طلایی و خشک شوند مهم ترین نکته این است که هر ۱۰ دقیقه پیازها را زیر و رو کنید تا نسوزد.

مرحله سوم: پودر کردن

وقتی پیاز ها خشک شدن از فر خارج کنید وقتی در دمای محیط قرار بگیرد کمی تردتر خواهد شد و صبر کنید تا خنک شوند بعد از خنک شدن بلافاصله داخل آسیاب ریخته و برای چند ثانیه اجازه دهید تا کاملا پودر شوند سپس داخل شیشه ای تمیز ریخته و درب ظرف را بسته به همین راحتی پودر پیاز شما حاضر شده است.

مرحله چهارم: خشک پیاز در سولاردم

برای خشک کردن پیاز در سولاردم داخل سینی مخصوص سولار را کاغذ روغنی انداخته و روی پایه کوتاه قرار دهید و دکمه کانوکشن را بزنید و دما را روی ۱۱۰ درجه تنظیم کنید مانند بالا هر ۱۵ دقیقه مواد را زیر و رو کنید تا پیاز خشک شود.

فوت و فن های دستور تهیه پودر پیاز خانگی در فر و سولاردم

  1. قسمت های نازک پیاز ممکن است زود بسوزد پس آن را زودتر جدا کنید و در انتها به پیازها دیگر اضافه کنید تا برشه شوند.
  2. بهتر است از پیاز سفید برای تهیه پودر پیاز استفاده کنید.
  3. می توانید پیازها را خلال کنید سپس خشک کنید.
  4. بهتر است ظرف شیشه پودر پیاز را در یخچال نگهداری کنید تا عطر و بو آن حفظ شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پودر پیاز خانگی عالی، ساده و سالم با فر و سولاردم
4.5 (90%) 4 votes