طرز تهیه دسر توت فرنگی خانگی خوشمزه با شیر، خامه و بیسکویت

طرز تهیه دسر توت فرنگی

 

یکی از دسرهای خوشمزه می باشد که می توانید در فصل بهار همزمان با رسیدن توت فرنگی های تازه و شیرین انواع دسرها و شربت ها و کیک ها را با این میوه بهاری خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید این دسر را به صورت تک نفره داخل لیوان های سرو بزیزید و یا به صورت قالبی تهیه کنید. در تهیه این دسر از بیسکویت خرد شده استفاده می شود همچنین می توانید از این رسپی برای منو کافه های خود نیز استفاده کنید کافیه یکبار آن را تست کنید. اگر شما به مقدار زیادی توت فرنگی تهیه کردید و در حال خراب شدن است و یا نمی دانید با آن ها چه کار کنید این دسر خوشمزه را تهیه کنید. بچه ها بشدت عاشق این دسر خواهند شد. اما توت فرنگی برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است و همچنین برای یبوست و اسهال و دیابت و قند خون نیز مفید است. امروز در پارسی دی دسر توت فرنگی خانگی خوشمزه با شیر، خامه و بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر۳ پیمانه
شکلات سفید۸۰ گرم
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه
خامه۵۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور۲ بسته
نمک۱/۲ ق چای خوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
کره۱ ق غذا خوری
توت فرنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر توت فرنگی با شیر، خامه و بیسکویت

مرحله اول: هم زدن زرده

ابتدا زرده تخم مرغ و شیر و شکر و نمک و نشاسته را داخل قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید وقتی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: ملخوط کردن مواد

در ادامه وانیل و خامه و شکلات سفید و کره را به مواد قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید مواد دسر آماده می باشد ظرفی که قرار است دسر را در آن سرو کنید آماده کنید.

مرحله سوم: تهیه دسر توت فرنگی با بیسکویت

بیسکویت پتی پور که از قبل داخل یک نایلون ریخته و با گوشتکوب خوب پودر کردید یا می توانید از غذاساز برای خرد کردن بیسکویت استفاده کنید لایه زیر را بیسکویت پتی بور خرد شده بریزید و توت فرنگی را اسلایس کنید و به دیواره ظرف بچسبانید در ادامه مواد پودینگ بدست آمده را روی آن بریزید و در انتها مجدد بیسکویت خرد شده بریزید و روی آن را با توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر توت فرنگی با شیر و خامه

  1. می توانید بجای خامه از مخلوط خامه و پنیر ماسکارپونه استفاده کنید دقت کنید قبل از افزودن باید پنیر را با همزن بزنید.
  2. می توانید از اسانس های مختلف استفاده کنید.
  3. به دلخواه روی دسرها را می توانید با خامه قنادی تزئین کنید.
  4. بهتر است دسرها تهیه شده را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید سپس سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه