طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه با پنیر در فر و ماکروفر

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

 

یکی از خوشمزه ترین ها در سراسر دنیا می باشد که بسیار محبوب است و شما می توانید این سیب زمینی تنوری را با انواع سس و دیپ ها سرو کنید. شما به دلخواه می توانید پوست سیب زمینی ها را پوست بگیرید و یا با پوست تنوری کنید اما برای تنوری کردن سیب زمینی شما می توانید از فر یا قابلمه و یا سولاردم یا همان ماکروفر نیز استفاده کنید شما باید ابتدا سیب زمینی ها را طعم دار کنید سپس تنوری کنید. امروز در پارسی دی سیب زمینی تنوری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۵۰۰ گرم
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
پودر سیر۱ ق مربا خوری
پونه کوهی۱ ق مربا خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم
پودر پاپریکا دودی و آویشن و نمکبه مقدار لازم
پنیر پارمزانبه مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با پنیر در فر و کاکروفر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را اگر دوست دارید با پوست تنوری کنید با برش آشپزی خوب بشورید و اگر دوست دارید بدون پوست تنوری کنید پوست سیب زمینی را بگیرید و به ابعاد دلخواه برش بزنید می توانید از وسط به دو نیم کنید یا می توانید به شکل خلالی درشت خرد کنید.

مرحله دوم: نیم پز کردن مواد

داخل یک قابلمه بزرگ آب بریزید تا به جوش بیاد سپس مقداری نمک بریزید و هم بزنید تا دانه ها نمک حل شود سپس سیب زمینی خرد شده را به مدت ۳ دقیقه داخل آبجوش قرار دهید تا کمی نیم پز شود سپس آبکش کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: مزه دار کرده سیب زمینی

سیب زمینی های خنک شده را داخل یک کاسه بریزید و روغن زیتون و تمام ادویه ها را بریزید و خوب مواد را با دست هم بزنید تا ادویه و روغن زیتون با سیب زمینی خوب مزه دار شود.

مرحله چهارم: تنوری کردن سیب زمینی با فر

کف سینی فر را کمی چرب کنید و بهتر است کاغذ روغنی بی اندازید سپس سیب زمینی ها را داخل سینی بریزید و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد زمان پخت تقریبی می باشد و نمی توان زمان دقیقی گفت حدود ۱ ساعت طول می کشد بهتر است در طول پخت سیب زمینی ها را زیر و رو کنید تا طلایی شود سپس به همراه دیپ پنیری میل کنید.

مرحله پنجم: سیب زمینی تنوری در مایکروفر و سولاردم

برای تهیه سیب زمینی در سولاردم سیب زمینی ها را در ظرف مخصوص تفلون سولاردم بریزید و دکمه کانوکشن را بزنید و دما را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد و زمان حدودی ۳۵ دقیقه تنظیم کنید و در طول پخت سیب زمینی ها را برگردانید در انتها داخل دیس بریزید و پنیر پارمزان روی سیب زمینی ها بریزید.

فوت و فن های دستور پخت سیب زمینی تنوری 

  1. سیب زمینی ها باید یکدست کف سینی پهن باشد تا سیب زمینی ها خوب رست شود و نباید روی هم قرار بگیرید.
  2. در انتها گریل را روشن کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را کمی کمتر تنظیم کنید و مدام چک کنید.
  4. ادویه هایی که به سیب زمینی اضافه شده است کاملا سلیقه ای می باشد و قابل تغییر است.

همچنین ببینید  

از
17
دیدگاه