طرز تهیه خورش آلبالو و سیب ساده، خوشمزه و مجلسی با گوشت

طرز تهیه خورش آلبالو

 

یکی از خورشت های سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه و مفید است و ظاهر جذاب آن برای مهمانی بسیار مناسب است. خورش آلبالو را می توانید مانند دیگر خورش های ایرانی با گوشت یا مرغ تهیه کنید. طعم و مزه خورش آلبالو با سیب یکی از ترکیب های بی نظیر برای این خورش خوشمزه می باشد که به دلخواه می توانید اضافه کنید تا طعم ملسی به خود بگیرد البته شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان ترشی و شیرینی این خورش را تغییر دهید. این خورش به دلیل داشتن آلبالو سرشار از کلسیم و آهن است و برای کودکان نیز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی خورش سیب آلبالو مجلسی با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آلبالو بدون هسته۲۵۰ گرم
سیب۲ عدد
شکر۱/۴ پیمانه
رب۱ ق غذا خوری
دارچین۱ ق چای خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش سیب آلبالو با گوشت

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس گوشت خرد شده را به همراه پیاز خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و کمی فلفل سیاه و دارچین اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت گوشت

بعد از تفت خوردن گوشت ۲ لیوان آب روی گوشت ها ریخته و درب قابلمه را گذاشته تا با دمای متوسط گوشت پخته شوند. هسته آلبالو ها را جدا کنید و سیب را پوست کنده و به اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله سوم: افزودن آلبالو و سیب

آلبالو را با شکر مخلوط کرده و مقداری آب اضافه و روی حرارت قرار دهید تا کمی نرم شود سپس در ۲۰ دقیقه انتهای پخت گوشت آلبالو را اضافه کنید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و با رب تفت دهید تا کمی خوش رنگ و بوی خامی رب از بین برود سپس سیب های را کمی با رب تفت دهید و به گوشت و آلبالو در حال پخت اضافه کنید تا نرم شوند.

مرحله چهارم: پخت خورشت آلبالو و سیب

در انتهای پخت نمک خورش را اندازه کنید و مقداری زعفران ریخته و اجازه دهید خورشت کاملا جا افتاده و آبش غلیظ شود سپس داخل ظرف سرو ریخته و به همراه برنج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش سیب آلبالو با گوشت

  1. می یتوانید به جای پودر دارچین یک تکه چوب دارچین استفاده کنید.
  2. می توانید به جای گوشت از مرغ یا گوشت قلقلی استفاده کنید.
  3. سیب و آلبالو را در انتهای پخت گوشت اضافه کنید تا بیش از حد نپزد تا له شود.
  4. مقدار شکر به ترشی آلبالو شما بستگی دارد.
  5. سیب را زیاد تفت ندهید زیرا فرم خود را از دست داده و ظاهر خورش را بد می کند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه