طرز تهیه خاچاپوری پنیری گرجستان ساده و خوشمزه در خانه

طرز تهیه خاچاپوری

 

یک غذای معروف و پر طرفدار گرجستانی است امکان ندارد که به گرجستان بروید و خاچاپوری را نچشید. این موضوع خیلی جالب است بدانید که گرجستانی ها خاچاپوری را به پیتزا ترجیح می دهند. خاچاپوری غذای خیابانی محسوب می شود و می تواند یک میان وعده خوشمزه و مغذی باشد. خاچاپوری را به مدل های متفاوتی طبخ و سرو می کنند ولی محبوب ترین آن مدل قایقی آن است که با پنیر پرشده و تخم مرغی وسط آن می گذارند. برای تهیه یک خاچاپوری لذیذ کافیست در انتخاب پنیر ها و به عمل آوری خمیر دقت کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاچاپوری پنیری گرجستان را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۳ پیمانه
شیر کم چرب۱ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
روغن۱ قاشق غذا خوری

مواد میانی

پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا۱۰۰ گرم
پنیر صبحانه۱۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
کرهبه میزان لازم

طرز تهیه خاچاپوری پنیری گرجستان

مرحله اول: آماده سازی خمیر

داخل کاسه مخلوط کن خمیر مایه، نمک، آرد و شکر را مخلوط کرده و با هم ترکیب می کنیم. حالا شیر را که حدودا دمای ۴۶ درجه دارد (انقدری گرم است که دست را نمی سوزاند) به آرامی به باقی مواد افزوده و کم کم ورز می دهیم تا خمیر لطیفی و منعطفی حاصل شود. در این مرحله روغن را افزوده و دوباره ۲ دقیقه ورز می دهیم. داخل کاسه بزرگی را چرب کرده خمیر را به داخل آن انتقال می دهیم و درب آن را بسته به مدت ۹۰ دقیقه جای گرم قرار می دهیم.

مرحله دوم: آماده سازی پنیرها

در این مرحله پنیر خامه ای، پنیر موزارلا و پنیر فتا را با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم: شکل دادن به خمیر

حالا که زمان استراحت خمیر کامل شد خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و خمیر را روی میز کار به طول ۲۰ سانتی متر با وردنه باز می کنیم و از دو طرف خمیر را جمع کرده تا حالت قایق پیدا کند.

مرحله چهارم: افزودن پنیر

حالا شکاف میان قایق خمیری را با پنیر ها پر کرده و به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰  درجه سانتی گراد قرار دهید تا خمیر را بپزید. سپس خمیر را از فر خارج کرده و یک عدد تخم مرغ روی پنیر ها شکسته و یک تکه کوچک کره هم روی تخم مرغ گذاشته دوباره ۵ تا ۶ دقیقه داخل فر بگذارید. حالا خاچاپوری گرجی ما آماده است می توانید تخم مرغ عسلی را با پنیرهای آب شده مخلوط کرده و گرم گرم میل کنید.

فوت و فن های دستور تهیه خاچاپوری پنیری

  1. می توانید رور خمیر را با قلمو زرده تخم مرغ بزنید تا بعد پخت رنگ طلایی قشنگی پیدا کند.
  2. بهتر است دیسی که می خواهید این نان را در آن بپزید تفلون باشد اگر در دسترس نداشتید حتما زیر خمیر کاغذ روغنی بیندازید.
  3. در نهایت کار نمک، فلفل و جعفری ساطوری می تواند به خاچاپوری شما زیبایی و طعم بهتری دهد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خاچاپوری پنیری گرجستان ساده و خوشمزه در خانه
3 (60%) 3 votes