طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار پنیری با سس مخصوص خوشمزه

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار

 

یکی از انواع کباب های ما ایرانی ها می باشد که بسیار خوشمزه و طرز تهیه آسانی دارد شما بنا به سلیقه خود می توانید در بین آن از مخلوط زرشک و گردو و یا پنیر گودا یا رنده شده استفاده کنید. این کباب را برای مهمانی و دورهمی می توانید تهیه و رول کنید و داخل سلفون قرار داده و در هنگام سرو آن را از یخچال بیرون بیاورید و سرخ کنید. شما می توانید به همراه کباب تابه ای مغزدار سس مخصوص را تهیه کنید و به همراه نان تازه و یا پلو میل نمایید. امروز در پارسی دی کباب تابه ای مغزدار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
کره۲۰ گرم
فلفل دلمه سبز و قرمز۱/۲ عدد
پنیز پیتزا یا گودابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، سماق، آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس 

گوجه فرنگی۳ عدد
ریحان۱ بسته
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار

مرحله اول: تهیه سس مخصوص کباب

گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم، بعد به همراه نصف قاشق غذاخوری روغن و نمک و فلفل سیاه داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار میدهیم تا آب اضافی اش تبخیر شود و غلیظ و خوشرنگ شود، سپس سس را کناری قرار می دهیم (قبل از سرو کباب، سس را مجددا حرارت می دهیم تا حسابی گرم شود، بعد ریحان خرد شده را داخل سس می ریزیم، حین افزودن سبزی، حرارت خاموش باشد چون نمی خواهیم سبزی رنگش عوض شود یا خیلی بپزد).

مرحله دوم: تهیه کباب

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید و آن را خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس به همراه کره نرم شده به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و تمام ادویه ها را افزوده و حدود ۱۰ دقیقه مواد را خوب ورز دهید تا گوشت منسجم شود سپس به مدت ۱ ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم: رول کردن کباب مغزدار

بعد از گذشت ۱ ساعت گوشت را از یخچال در می آوریم، مجددا کمی ورز می دهیم و مواد را نصف میکنیم تا دو کباب داشته باشیم. تخته آشپزخانه یا یک سطح صاف را چرب میکنیم و یا سلفون روی تخته کار پهن می کنیم، بعد نصف مایه گوشتی را به شکل مستطیل روی تخته آشپزخانه با ضخامت یکسان پهن می کنیم در ادامه فلفل دلمه ای های خرد شده را در قسمت طولی کباب، با فاصله چند سانتی متر از لبه ها می ریزیم بعد موازی با آن پنیر موزارلا را هم می ریزیم. بعد از سمتی که مواد را گذاشته ایم با نوک انگشتان دست، یا با کمک سلفون، مواد را از لبه ها به سمت داخل به آرامی به داخل رول می کنیم، سعی می کنیم هوا داخلش نماند بعد از سمت دیگر مجددا به داخل رول می کنیم و طرفین کباب را با دست محکم می کنیم تا مواد داخل کباب از آن خارج نشود سپس مجدد برای نیم ساعت داخل یخچال قرار داده تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: پخت کباب مغزدار

ماهی تابه نچسب یا صفحه گریل را می گذاریم داغ شود و در انتها یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه می کنیم، کباب را داخل آن قرار می دهیم تا سرخ و مغز پخت شود. این مرحله ممکن است حدود ۲۰ دقیقه طول بکشد. بعد از آماده شدن، کباب را داخل نان قرار می دهیم و روی کباب ها چند قطره لیموترش تازه ریخته و سس ریحان را روی آن می ریزیم و لقمه می کنیم. بعد از وسط برش می زنیم. پنیر پیتزای داخل آن آب می شود و فلفل ها کمی نرم شده اند. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه کباب مغزدار رولی

  1. می توانید پنیر را حذف کنید و از مخلوط گردو و زرشک استفاده کنید.
  2. در هنگام رول کردن خیلی دقت کنید تا رول ها هنگام سرخ شدن باز نشوند.
  3. این کباب را می توانید با گوشت مرغ یا بوقلمون نیز تهیه کنید.
  4. تخته آشپزی شما اگر چوبی است چرب نکنید زیرا به سختی تمیز می شود.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه