طرز تهیه کرپ پیتزا ساده و خوشمزه با ژامبون و پنیر برای شام

کرپ پیتزا

 

یکی از خوشمزه ترین پیتزا ها و سریع ترین روش های تهیه پیتزا در منزل می باشد. شاید شما تا حالا کرپ تهیه کردید با شکلات یا انواع مختلف این بار داخل کرپ با مواد پیتزا که به دلخواه می توانید هر کدام از مواد داخلش را تغییر بدهید درست خواهیم کرد. بعضی روزها شاید دلتون هوس پیتزا کند ولی بدلیل وقت گیر بودن خمیر از درست کردن آن منصرف می شوید ولی با تهیه کرپ پیتزا شما به راحتی در منزل کرپ پیتزا تهیه کنید. تنوع در غذاها باعث لذت در آشپزی می شود. امروز در پارسی دی کرپ پیتزا با ژامبون و پنیر برای شام را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۱ پیمانه
شیر۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۲ ق غذا خوری
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

ژامبون۵ ورقه
ذرت۱/۲ پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
پنیر پیتزا۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم
  • ژامبون ۵ ورقه
  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۱ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ پیتزا با ژامبون و پنیر برای شام

مرحله اول: تهیه کرپ

ابتدا داخل کاسه تخم مرغ را با همزن دستی بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس به ترتیب روغن مایع و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس آرد از قبل الک شده را همراه با نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایع یکدست بدست بیاد سپس از صافی رد کنید تا گوله آرد کاملا حل شود و مایه یکدستی بدست بیاد.

مرحله دوم: تهیه مواد پیتزا

ژامبون را نگینی خرد کنید یا خلالی داخل کاسه ای بریزید سپس فلفل دلمه ای نگینی شده را اضافه کنید و ذرت های بخارپز شده را افزوده و در انتها پنیر پیتزا را به همراه نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله سوم: پخت کرپ پیتزا

داخل تابه مقداری کره ریخته و کاملا با قلمو چرب کنید و اجازه دهید تابه داغ شود سپس با یک ملاقه از مایه کرپ را داخل تابه بریزید و تابه را بچرخانید تا مایه تمام تابه را در بر بگیرد وقتی روی کرپ حباب زد کرپ را برگردانید سپس از مواد پیتزا در یک طرف کرپ بریزید و پس از چند دقیقه که کرپ پخت شده آن را به سمت دیگر جمع کنید یا می توانید کرپ ها را حاضر کنید مواد پیتزا را داخلش ریخته و رول کنید و برای چند دقیقه داخل فر بگذارید تا پنیر آب شود به همین ترتیب تمام مواد کرپ را تهیه می کنیم در ظرف سرو گذاشته همراه با سس کچاب میل کنید.

فوت وفن های دستور پخت کرپ پیتزا

  1. از قارچ هم می توانید در مواد استفاده کنید فقط در نظر داشته باشید حتما با حرارت بالا تفت دهید تا آبش کشیده شود وگرنه کرپ را خمیر می کند.
  2. اگر از سوسیس استفاده می کنید آنها را از قبل تفت دهید.
  3. فقط برای بار اول داخل تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر لازم نیست چرب کنید.
  4. حرارت باید در هنگام پخت ملایم باشد تا مغز پخت شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه