طرز تهیه کاشت سبزه در 5 روز (سریعترین سبزه عید) خیلی شیک و زیبا

کاشت سبزه در 5 روز

 

سبزه یکی از ارکان اصلی سفره هفت سین می باشد که شما می توانید در ۵ روز این سبزه را تهیه کنید. سبزه را می توانید روی اسفنج گرد یا کوزه یا شیشه نوشابه تهیه کنید. کاشت سبزه در ۵ روز یکی از راه سریع برای تهیه سبزه می باشد که شما می توانید با تخم شربتی یا شاهی تهیه کنید چون خیلی سریع رشد می کند و می توانید همین امروز دست کار به شوید تا برای عید نوروز آماده شود، شما می توانید سبزه سریع و فوری را خیلی راحت در خانه تهیه کنید تا سفره زیبای هفت سینی برای نوروز امسال داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاشت سبزه در ۵ روز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سبزه تخم شربتیبه مقدار لازم
کوزه یا اسفنج یا شیشه نوشابهبه مقدار لازم

طرز تهیه کاشت سبزه در ۵ روز

مرحله اول: خیس کردن

ابتدا باید تخم شربتی را داخل یک کاسه بریزید و روی آن آب ولرم بریزید و زمان دهید تا کمی پف کند و آب ولرم را به خودش جذب کند این کار برای تخم شربتی نیم ساعت زمان می برد تا خیس بخورد. می توانید اسفنج را به صورت گرد برش یا از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

مرحله دوم: تهیه کاشت سبزه در ۵ روزه روی کوزه

یک ظرف سفالی یا کوزه را بردارید و داخل آن آب بریزید و بعد تخم شربتی خیس خورده را روی آن را خوب کاور کنید و روی آن با آب اسپری کنید و روی آن نایلون بکشید و در دمای آشپزخانه قرار دهید و بعد از یک روز شروع به جوانه زدن می کند و بعد از ۳ روز همه تخم شربتی سبز و جوانه می زند.

مرحله سوم: تهیه کاشت سبزه در ۵ روز

بعد از سه روز نایلون را بردارید و روزی دو الی سه بار آب اسپری کنید و بعد از ۷ روز کاملا سبز می شود و می توانید مقابل نور پشت پنجره قرار دهید و آبیاری کنید تا به ارتفاع دلخواه برسد.

فوت و فن های دستور تهیه کاشت سبزه در ۵ روز

  1. این سبزه بعد از ۷ روز کاملا سبزه و رشد کرده است و اصلا کم پشت نمی شود.
  2. می توانید از روی هر نوع اسفنجی که دوست دارید استفاده کنید.
  3. سبزه را جای گرم و پر نور قرار دهید تا زود سبز شوند و می توانید بعد از رسیدن قیچی کنید و برای تهیه سالاد استفاده کنید.
  4. این روش هیچ بذر یا دونه ای را حرام نمی کند و کاملا ارگانیک است.
  5. بهتر است یک لایه پنبه یک جوراب زنانه روی کوزه یا شیشه نوشابه بکشید تا تخم شربتی ها خوب فیکس بماند و سبزه را از بالا آب دهید.
  6. اگر در شیشه نوشایه یا کوزه تهیه می کنید باید داخل آن مدام آب بریزید زیرا آب داخل آن بخار می شود.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه