طرز تهیه سبزه ذرت در تنگ آب شیک و زیبا برای سفره هفت سین

طرز تهیه سبزه در تنگ

 

سبزه ها یکی از ارکان اصلی هفت سین ما هستند که شما می توانید با انواع حبوبات و مرکبات و گیاهان مختلف این سبزه ها را تهیه کنید اما سبزه ذرت در تنگ زیبای و جلوه خاصی به سفره هفت سین شما می دهد و شما می توانید این سبزه را در انواع تنگ یا گلدان های مختلف تهیه کنید. برای تهیه این سبزه نیاز به ذرت  خشک دارید که برای امسال باشه بهتر است، بهترین زمان ۱۵ اسفند برای خیس کردن ذرت است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه ذرت در تنگ آب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ذرت۳ ق غذا خوری
گلدان و آببه مقدار لازم

طرز تهیه سبزه ذرت در تنگ

مرحله اول: خیس کردن ذرت

ابتدا باید دانه های ذرت را داخل یک کاسه بریزید و برای ۲ روز خیس کنید و کنار قرار دهید، یک بشقاب یک بار مصرف اندازه دهانه گلدان یا تنگ خود پیدا کنید و بعد با کمک پیچ گوشتی داغ کنید و روی آن سوارخ های متعدی ایجاد کنید تا ریشه ها بعد از بلند شدن از آن رد شوند.

مرحله دوم: جوانه زدن

در ادامه می توانید داخل تنگ از صدف های تزیینی استفاده کنید و بعد بشقاب سوارخ شده را روی تنگ قرار دهید و ذرت های خیس خورده را داخل بشقاب قرار دهید به طوری که خیلی روی هم قرار نگیرند ولی به طور فشرده باشند.

مرحله سوم: تهیه سبزه ذرت در تنگ آب

حالا باید یک دستمال نخی روی دانه های ذرت قرار دهید و روی ان را آب بپاشید و مرطوب کنید و در دمای محیط قرار دهید و هر موقع دید پارچه خشک شده سریع آب بزنید و صبر کنید تا جوانه بزند و بعد از جوانه زدن دستمال را بردارید و صبر کنید تا به ارتفاع دلخواه برسد.

فوت و فن های دستور تهیه سبزه ذرت در تنگ

  1. می توانید به دلخواه داخل تنگ از ماهی نیز استفاده کنید.
  2. از ذرت تازه امسال استفاده کنید تا زودتر جوانه بزند.
  3. این سبزه را باید از ۱۵ اسفند تهیه کنید تا عیده رشد کند.
  4. در زمان جوانه زدن در محیط گرم و خانه نگهداری کنید و زمانی که رشد آن شروع در دمای خنک بهتر است نگهداری کنید.
  5. مدت جوانه زدن بین ۲ الی ۴ روز می باشد.
  6. دستمال حتما باید نخی باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سبزه ذرت در تنگ آب شیک و زیبا برای سفره هفت سین
3.7 (73.33%) 3 votes