طرز تهیه سبزه آبشاری (سبزه معلق) جذاب و جدید برای سفره هفت سین

طرز تهیه سبزه آبشاری

 

سبزه ها یکی از نماد های زندگی و طبیعت در سفره هفت سین هستند که شما می توانید به شکل های مختلف این سبزه ها را در منزل تهیه کنید. سبزه آبشاری یا سبزه معلق نیز یکی از جدید ترین روش ها برای تهیه سبزه می باشد که شما می توانید با کمک یک گلدان سفالی کوچک و کنف این سبزه را تهیه کنید. شما می توانید از تخم شربتی یا ریحان یا شاهی برای سبز کردن استفاده کنید. ۲۳ اسفند ماه بهترین زمان کاشت این سبزه می باشد تا عید یک سبزه پر پشت و سبز داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه آبشاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم شربتی۳ ق غذا خوری
آب گرم۱ لیوان
کنف، کوزه، مفتول، سینیبه مقدار لازم

طرز تهیه سبزه آبشاری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید تخم شربتی را داخل یک کاسه بریزید و برای ۲ ساعت خیس کنید تا خوب آب را به خودش جذب کنید، حتما از آب ولرم استفاده کنید. سینی یک بار مصرف را بردارید و چند عدد سنگ سمتی که می خواهید گلدان را قرار دهید تا به صورت معلق باشد با چسب حرارت بچسبانید و بعد کنف را روی سطح سینی اندازه و بچسبانید.

مرحله دوم: اضافه کردن گلدان

داخل گلدان مورد نظر باید یک اسفنج خیس قرار دهید و روی قسمتی که سنگ گذاشتید بچسبانید تا به صورت معلق قرار بگیرد. یک تکه از کنف را با کمک سیم مفتول و مانند تسبیح نخ کردن رد کنید و از دهانه گلدان به سمت پایین بچسبانید.

مرحله سوم: افزودن تخم شربتی

حالا باید یک لایه تخم شربتی روی کنف قرار دهید. دقت کنید نباید روی هم قرار بگیرند و یک لایه نازک که روی کنف را کاور کند و بعد بعد اسپری آب بپاشید پلاستیک روی آن بکشید هر روز با اسپری مرطوب کنید تا بذرها خشک نشوند، دو روز تو محیط خونه بماند بعد از دو روز جوانه می زند اسپری آب کنید پنج روز بعد کاملا سبز می شود کاور رو بردارید محیط خنک نگه دارید و اسپری آب کنید طوری آبیاری کنید که فقط مرطوب شود و  قرقابی نشود اگه تشنه بماند جوانه ها بی‌حال می شوند.

فوت و فن ها دستور تهیه سبزه آبشاری

    1. ماندگاری این سبزه با گونی کنفی بیشتر می باشد و از پنبه بهتر است استفاده نشود.
    2. از تخم کتان، خاکشیر و شاهی می توانید استفاده کنید.
    3. جای خنک با نور ملایم بزارین و بعد از پنج روز سبز می شود و کاور بردارید و هر روز آب اسپری کنید .کنف باعث میشه رطوبت بهتر به بذر ها برسد،. جای خیلی گرم قرار ندهید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سبزه آبشاری (سبزه معلق) جذاب و جدید برای سفره هفت سین
5 (100%) 1 votes